Is het waar dat een Burn Out een deel van je "harde schijf"wist (korte termijn) geheugen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat zou verklaren waarom ik vaak dingen vergeet ( en daarom vaak onenigheid heb met anderen die denken dat ik dat bewust doe en een spelletje speel)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Nee, niet wissen maar is gewoon minder goed in staat om informatie op te nemen.
Je geest is momenteel met andere zaken bezig en vooral bij een burn-out met een 'verdoofd' gevoel is het heel druk bezig om diepe pijnen en emoties ver verdrukt te houden.

Pas als je voorbij de drempel bent wordt het verdrukken omgeslagen in verwerken en zal je beetje bij beetje de oude zaken weer voor je kiezen krijgen. Ook dan heb je het te 'druk' om andere zaken te onthouden.

---

Maar misschien zijn die huidige situaties (de onenigheid) wel die oude pijnen die naar voren komen zodat jij opnieuw de kans krijgt om ze te verwerken.

Toegevoegd na 23 minuten:
Een burn-out is de geworden onmacht om nog dingen te verdrukken. Iets wat diegene altijd al heeft gedaan, maar waarvan zijn emmer vol zit.
De volgende 'overlevingsmechanisme' is om helemaal geen nieuwe prikkels op te nemen. Dan hoeven die ook niet opnieuw verdrukt te worden.
Zelfs een harde geluid is al teveel welke normaal direct verdrukt wordt. Of een onenigheid met de partner is welke normaal voor die persoon 'verdrukt' wordt.
Voor een burn-out persoon is het de zaak om leren hoe je zaken kunt verwerken en daarbij zullen ook de 'oude' zaken verwerkt moeten gaan worden om die emmer weer wat leger te krijgen. Een simpele gat aan de onderkant is niet mogelijk. Het moet dezelfde kant weer uit als dat het erin is gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest kiezen, maar zowel Ed als GD verdienen tien punten...

Andere antwoorden (4)

Een burn out is zover als ik het kan begrijpen een noodgreep van je eigen lichaam om te kunnen overleven.
Het waarnemen van de hele wereld om je heen neem je veel minder of zelfs helemaal niet meer waar.
Dus wordt het ook amper of niet opgeslagen.
Emotie's zoals verdriet en/ of blijdschap, kunnen totaal geblokkeerd worden.
Het besef van tijd en plaats vervagen.
Zelfs het besef van seizoenen zijn erg vaag.
Dierbaren zijn ineens niet zo dierbaar meer.
Alles bij elkaar komt er veel minder informatie binnen, dus wordt er ook veel minder opgeslagen in ons geheugen.
Op het dieptepunt van de burn out, zijn er bijna geen waarnemingen meer mogelijk.
Het lichaam beschermt zijn eigen door deze taken tijdelijk af te stoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Heb ook burnout gehad maar herken je klacht niet. Heb er zelf daarna tia's overheen gehad en nu herken ik je klachten wel erg goed. Je zou eens een afspraak kunnen maken met een neuroloog want tia's worden ook vaak niet herkend cq komen ook voor in je slaap. Zou er wel wat (medisch) mee doen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is een tia?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eenvoudig uitgelegd een lichte hersenbloeding zonder blijvende gevolgen. Bij mij was het tijdelijk kracht aan linkerzijde weg wat na 5-10 minuten weer herstelde gevolgd door spraak moeilijkheden wat leidde tot stotteren. Alles trekt weer weg maar je kan hierbij wel hersenschade oplopen wat zich uit in vergeetachtig zijn, herinneringen kwijt zijn e.d.
Ja mijn man heeft een Burn out en hij heeft daar ook klachten van. Hij heeft nu ook zowiezo medicijnen voor de Burn out , maar je lijf vraagt zoveel van je op dit moment dat je dingen heel snel vergeet. Zorg goed voor jezelf en neem je rust
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verlies van sommige korte-termijngebeurtenissen komt vooral door stresshormonen, dat onderzoek is allang geweest.
Maar waar mensen vaak niet aan denken is de Dect-basisset uit te schakelen alsook de GSM, TV en videorecorder in hun slaapkamer maar helemaal stroomloos te zetten: die dingen neemt ons onbewuste wel degelijk waar en produceert meteen stresshormoon "omdat zo een ding wel eens middenin de nacht willen afgaan" - althans zoiets houdt ons onbewuste wel voor mogenlijk en neemt dan maar alvast maatregelen om "de rit buiten het bed te maken" en het resultaat is een burn-out. Het patroon is dus klassiek.

Niet voor niets verkoopt de Ikea tegenwoordig verduisteringsgordijnen die absoluut geen spoortje licht meer doorlaten - dit is benodigd omdat het melatoninehormoon alleen in 100% duister wordt gefabriceerd en daarom mochten vrouwen een tijdje geen nachtwerk meer doen wegens vergrote kans op borstkanker;

Echter je huis 100% stralingsloos zetten moet je nog wel zelf doen of, dat laten doen door een installateur met een speciale relaisbox in je meterkast (zit een batterijtje in).
En veel klokradio's bv. geven niet alleen licht maar ook een flinke portie pulsvormige straling vlak naast je hoofd.
Nog een oorzaak van burn-out die ik bij een vertegenwoordiger heb meegemaakt was het zwiepen van zijn antenne op de motorkap van zijn auto: links in zijn blikveld! Toen hij een auto kreeg met de antenne achterop was ook zijn burn-out opeens verdwenen, raar maar is wel echt gebeurd.