Hoe komt het dat ik voor het slaapen een engi kick krijg

Altijd voor het slAAPEN wort m'n ligaam heel druk wat kan ik er tegen doen en wat is het en hoe komt het

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees je je vragen wel even na, voor je ze plaatst?
Een typfout of een foute spelling kan natuurlijk, maar dit is wel héél erg, zeg!!! En wat is een 'engi kick'?

Antwoorden (5)

Minder drukke tv kijken/spellen spelen. Etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustige muziek of zo luisteren tijdens de kick?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je lichaam is extra adrenaline aan het aanmaken om wakker te blijven. Oplossing; eerder naar bed gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetgeen je lichaam doet is weerstand bieden aan de slaap. Hier dien je je overheen te zetten, teneinde in slaap te vallen.

Dit is een in onze genen verankerd "systeem" om alert te kunnen blijven voor bedreigingen op ons leven. De mens is namelijk gemaakt om zich voort te planten. Evolutionair zit onze taak op aarde erop op het moment dat we ons hebben voortgeplant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je suiker of meelspijzen gegeten voor het slapengaan en staat je lichaam op "verteringsstand". Toch willen mensen iets voor het slapen gaan nemen omdat anders hun maag opspeelt en beperk je dan tot E-nummervrij vruchtensap met een stukje jonge of jongbelegen kaas, nooit exotische kaassoorten.
Melk gaat wel, maar nooit meer dan 2 slokjes.
Dat TV dit effekt geeft kan ikzelf niet beamen want ik val na 15 minuten al in slaap van zo'n oerstom ding dus daar gebruik ik hem wel eens voor als het me niet lukt. Suc6!