Ik heb een melding gedaan van kindermishandeling, maar ik ben (terecht) bang voor wraakacties, hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Pijnlijke is dat degene over wie ik een melding heb gedaan (bij het amk) een vriendin was. Ik wil hier niet ingaan over de details (het is iig niet sexuele en/of fysieke mishandeling en de moeder houdt superveel van haar kind), maar degene aan wie ik het gemeld heb is van mening dat het wel degelijk ernstig is en wilt er ook spoed achter zetten. Voordat ik er melding over heb gemaakt, heb ik contact gehad met de ouders van de voormalige vriendin. Ik dacht dat die wel voor rede vatbaar waren, maar helaas; het mocht niet baten.

Ik hou heel veel van deze voormalige vriendin (heb het contact wel verbroken), maar kinderen gaan naar mijn mening altijd voor.

Helaas is die voormalige vriendin heel goed in stoken en heb ik haar dingen in vertrouwen verteld, die zij tegen mij kan gebruiken en heeft zij ook allemaal van die 'borderline-vriendinnetjes'.

Hoe kan ik hier het best mee omgaan? Weet iemand ook een site met tips o.i.d.?

groeten,

p.s.: Het gaat om een jonge moeder van 24 en een dochtertje van zes en het is geen anonieme melding (aangezien dat hun onderzoek zou belemmeren en ze 100 % weet dat het van mij af zou komen).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt voor de zekerheid alvast eens een informatief gesprekje hebben met de wijkagent. Gewoon een printje van wat je hier vertelt. Dan is dat in ieder geval alvast bekend is. De wijkagent geeft je ongetwijfeld advies.

Een melding bij het AMK is heftig. Degene die aangegeven wordt zit er aan vast tot de 18de verjaardag van het betreffende kind. Dus het moet serieus zijn.
Het is goed dat je kinderen op deze manier nog bescherming kunt bieden. De kleintjes zijn kwetsbaar en hebben recht om op te groeien in een veilige omgeving.