Stel ik laat bloed prikken voor een (algemeen) onderzoek, naar welke instantie wordt dat bloed dan opgestuurd?

Of verschilt dat per huisarts of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Instantie?
Dat gaat gewoon naar het laboratorium van het ziekenhuis in de gemeente waar je woont.
Heb ik zelf vaak genoeg meegemaakt( helaas)
toen ik erg ziek was en er wekelijks bloed werd afgenomen voor controle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij ons gaat dat naar het ziekenhuis, waar een bloedlaboratorium zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad naar een laboratorium waar ze mee samenwerken, dat hoeft niet persé de dichtstbijzijnde te zijn maar is meestal wel zo. En ook zitten die meestal in een ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet overal het zelfde maar rond om Eindhoven is het DIANOSTIEK VOOR U eerst hete het diagnostisch centrum.
groeten fraai
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn 3 maandelijkse bezoek aan de internist (diabetes, nieren), wordt er altijd 3 dagen van tevoren bloed geprikt in het ziekenhuis,die dit zelf onderzoekt.
Maar nu ik er van verdacht wordt hemochromatose (ijzerstapelingsziekte ) te hebben moest ik dat al 3 weken van tevoren doen. Ik vermoed dat dat onderzoek ergens anders wordt uitgevoerd, b.v. in een gespecialiseerd laboratorium.