Heeft XTC gebruik invloed op je potentie?

Ik ben geen veelvoudig gebruiker, Miss 1x in de 2 maanden ofzo maar vroeg me af of het invloed heeft op mijn potentie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

Volgens gebruikers kan impotentie als gevolg van veelvuldig XTC-gebruik soms wel enkele weken duren. Maar het gaat over. Tijdens het gebruik heeft XTC ook invloed op je seksuele beleving. Je moet dan een onderscheid maken tussen een lage en een hoge dosis.
Bij een lage dosis neemt het verlangen naar de ander toe en heb je een sterke behoefte om te knuffelen. Je krijgt een erectie en deze kan ook langer aanhouden. Klaarkomen gaat echter moeilijker of lukt in het geheel niet. Ook bij vrouwen neemt het verlangen toe en wordt het orgasme vertraagd.
Bij een hoge dosis komt de erectie in veel gevallen niet en klaarkomen gaat ook niet. Wanneer je heel lang en veel gebruikt hebt, neemt zowel het verlangen als het vermogen om een erectie te krijgen af.
Het niet kunnen krijgen van een zaadlozing tijdens XTC-gebruik is dus normaal. Daar kun je natuurlijk van schrikken waardoor je de dagen erna onzeker bent. Die onzekerheid kan je ook lichtelijk impotent maken. Ook kun je van XTC een down of leeg gevoel krijgen. Ook dan heb je minder zin in seks. Maar ook dat lege gevoel gaat na verloop van tijd vanzelf voorbij.