Ik heb heel vaak een chagrijnige bui, wat kan ik daar tegen doen?

boos op alles en iedereen…geen grapje kunnen waarderen, en niemand kan iets goed doen. dit is ongeveer waar ik last van heb tijdens een chagrijnige bui. Maar dat is natuurlijk niet leuk voor mij of degene om me heen. Wat moet ik er tegen doen ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga leren mediteren. Elke keer als je zon bui voelt op komen trek je dan terug in stilte. Mediteer je daar ook bij dan komt je hoofd tot rust. Vind de manier van mediteren die het beste bij jou past. Ook vele andere dingen zijn meditatief: Bijvoorbeeld: een stukje gitaar spelen en daar helemaal in opgaan, een boek lezen, een stuk wandelen, klassieke muziek luisteren. Vind de dingen waarin jij helemaal kon opgaan terug en/of zoek eventueel nieuwe dingen. Via deze weg komen ook de inzichten en ga je beginnen te veranderen. De momenten dat je je positief voelt zullen toenemen, de momenten dat je je negatief voelt afnemen. Durf weer het kind in jezelf te zijn. Gek doen mag, en lachen ook. Bovendien is het aanstekelijk voor je omgeving

Toegevoegd na 2 minuten:
Ben je geinteresseerd hierin zoek hier op GV maar eens op "meditatie" in het zoekvenster links.
Voor mij heeft het veel gedaan om mijn hoofd tot rust te brengen en mij de nodige inzichten te geven om mijn Zelf terug te vinden, en daar ook blij en gelukkig mee te zijn. En daar krijg je vanzelf een goed humeur van ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik herken het :)

Meestal los ik het op door gewoon niks te zeggen, chocola te eten, en mezelf afzonderen van andere mensen.
En anders gewoon de knop omzetten (wel moeilijk) en weer vrolijk doen, je voelt je vanzelf weer goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets mis mee om eens zo’n bui te hebben. Hebben we allemaal. Minder prettig word het voor je omgeving als mensen er last van hebben of je houd geen vrienden meer over. Als je er van baalt kun je gewoon tegen jezelf zeggen dat je er mee moet op houden. Zodra je merkt dat je weer zo boos bent op alles gewoon jezelf een schop onder je achterste geven dus. Zeggen dat je klaar bent en nu weer normaal moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel wat mis mee.
Als ik jou was zou ik eens denken aan een vitamine kuurtje.
Vaak komen dit soort stemmingen door een gebrek aan vitamines.
Een doorsimpel multivitamine tablet kan al wonderen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer te achterhalen waar je bui vandaan komt. Soms wordt je door iets getriggerd, waardoor je telkens als het gebeurt weer chagrijnig wordt. Probeer daar wat mee te doen.
Wat ik op mijn werk doe: zeggen dat ik vandaag niet zo vrolijk ben en dat het niet aan mijn collega's ligt. Zo krijg je begrip en hoeven ze niet te denken dat het aan hen zal liggen.
Lucht het op als je er met iemand over praat? Op die manier kan je er ook snel vanaf komen.