Wietje , alleen maar gezellig of - is een betekenisvol bestaan .. ""stoned""?

Eens in de maand oid met eigen aanplant ben ik - ""anders"" ( denk ik ) en geloof in deze stemming wel menslievender te zijn dan normaal !

Hoe beleef jij dat en kan vertellen wat voor ervaring dit voor (of jouw ) ervaring is .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het wel die tijd van de maand... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat idee kreeg ik ook :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet.. de extra uitleg begrijp ik wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezondheid , en een fijne trip ! hasta laplasta ! .

Het beste antwoord

Ik heb vroeger best vrij lang geblowd en het heeft mij echt niet vredelievender gemaakt, niet meer dan ik nu ben. Een nadelig effect van blowen is dat je eigen antisociaal wordt, je komt in je eigen 'wereldje' terecht en verliest het contact met de realiteit en je omgeving. Dit gebeurd niet bij éénmalig of af en toe gebruik maar wel gewoonte gebruik, dus dagelijks gebruik. Wat ook een nadelig effect van het blowen kan zijn is een bepaalde achterdocht. Na 5 a 6 jaar geblowd te hebben was ik er eigenlijk wel in één keer klaar mee, ik realiseerde me dat het me geen meerwaarde gaf in het leven. Ik dacht het wel, maar het was niet zo. Een zeer nadelig effect van het blowen is dat je tot niks komt, veel goede ideeën weinig actie of eigenlijk geen actie. Misschien dat jij je nu afvraagt waarom heb je dan al die tijd geblowd? Tuurlijk heeft het ook zijn aantrekkingskracht en zijn positieve kanten. Het geeft een geestverruimend effect, muziek wordt mooier, je hebt soms zeer diepgaande gedachten die soms ook echt verhelderend kunnen zijn. Dat mis ik soms wel, toch heb ik een keuze gemaakt. Bij 1 jointje in maand kan het bij mij niet blijven helaas, het is alles of niets. Dus is het niets geworden en ik voel me er goed bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik vind er niks aan, ben al gezellig van mezelf dus heb niks van die rommel nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind alles wat je anders maakt nep en overbodig. wees maar jezelf.
drank drugs niet mijn ding. sterker nog ik heb geen respect voor mensen die het gebruiken.
en dan bedoel ik niet van 1 blowtje. maar mensen die het minsten 1 keer per week gebruiken heb ik niet in mijn vrienden kring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dan aan de albums van de Beatles, of Bob Marley die met wietje's hulp zijn gemaakt. Ik kan niet zeggen of wietje zelf dit voor mij zou kunnen doen , maar de Beates waren verdraaid goed in een "wiet "stemming.
En als ik naar die liedjes luister , word ik ook "mellow" en menslievender.
Dus via via :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blowen beinvloed je gemoedstoestand. Net als bv alcohol.
Het is een softdrug, maar dat wil niet zeggen dat het geen dezastreuze gevolgen kan hebben.
Ik heb jarenlang wiet gerookt, en een eigenschap van wiet is het gevoel van 'alles ok, lachen, humor, alles helemaal te wauw en te gek.
Totdat je na een aantal jaren verslaafd bent en je je eigenlijk niet meer echt lekker voelt zonder joint.
Dan kan die joint ook tegen je gaan werken.
Bij mij werkte het op een zeker moment omgekeerd: Als ik blowde kwam ik in een neerwaartse spiraal terecht en kon ik binnen een uur tijd volkomen in de put, angstig en verdrietig zijn. het kostte me uren om daar weer een beetje uit te komen.
Ik ben toen helemaal gestopt met blowen, en dat is nu 10 jaar geleden.
Ik ben blij dat ik de rommel niet meer nodig heb, en voel nu ook heel duidelijk hoe het gebruik van wiet je belevingswereld beinvloed en je in een wereld plaats die niet werkelijk of reeel is.
Ik wil niet beweren dat blowen per defenitie slecht en gevaarlijk is, maar pas er mee op en wees je bewust waar jje mee bezig bent, want het kan ook fout gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb inderdaad ook wel eens een echte dip tijdens een blowtje beleeft , maar dit kwam ondermeer door een verbrand blad uit een verdamper , ben flink beroert geweest en ervoer mijn bewustzijn in een draaiende spiraal . Belangrijk te weten dat er bij een goede stenmming , er niets onfijns aan de hand is , is mijn ervaring, Daarnaast is er wiet in verscheidende soorten met verschillende eigenschappen , de één is meer een psychische versterker en de ander op meer zintuigelijk gebied . Het is miz dus veel van je eigen gemoetstoestrand af en ook of je je basis leven op de rails hebt , dan kan miz er niet veel mis gaan met een paar blowtjes in de week . .
Veel mensen denken dat een jointje nog steed soft drugs is, dit is allang niet meer het geval door de hoge THC waarde valt het onder harddrugs. Ik begrijp niet wat mensen bezield om dit te gebruiken. Veelal wekt het agressie op en is de gebruiker niet vrolijk. Dit is een stuk eige ervaring met m,n dochter. Zeker in combinatie met drank gaat het vaak fout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wiet is een stemmingsversterker. Iemand die niet agressief is, wordt er dus ook niet agressief van. Iemand die vrolijk is, wordt er niet down van. Maar iemand die opgefokt of neerslachtig is, kan beter van de wiet afblijven. Overigens vermindert alcohol de werking van de THC. Alcohol is een middel dat remmingen vermindert, waardoor mensen met agressieve neigingen eerder ook echt agressief worden. Maar ook dan geldt: wat er niet in zit, komt er niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi verwoord, suzyq
Mn man en ik hebben ooit iemand opgevangen die wiet rookte en er behoorlijk aan verslaafd was. Door ons is hij er redelijk afgekomen maar eenmaal uit huis is hij jammer genoeg net zo hard berg afwaarts gegaan.
Dus om antwoord te geven op je vraag. Wietje , alleen maar gezellig. Wat moet er dan zo gezellig zijn aan rot worden en afhankelijk van troep te worden. Is een betekenisvol bestaan?? Betekenisvol bestaan lijkt mn eerder door goede prestatie's dat je wat betekent hebt voor de samen leving en niemand heeft wat aan je als je je zelf kapot rookt dus het heet totaal geen betekenisvol bestaan.