Wat kan ik doen als ik 's ochtends wakker word en ik niet meer kan slapen als ik toch moe ben?

Wat kan ik dan doen om toch verder te slapen?

12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaap je wel in een goed verduisterde kamer ? Anders zou het kunnen dat je wakker wordt van het daglicht.
Sta op en geniet er van, en dan maar iets eerder naar bed 's avonds. (Je leeft toch niet voor de televisie ?)
Rutge
12 jaar geleden
ja ik slaap ong. 8,5 uur en mn kamer is helemaal donker.
en nee ik doe ook veel andere dingen naast tv kijken.
Maar toch bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen tijdens de weekenden of ook doordeweeks?

Het beste antwoord

Je kunt even 1/2 uur uit bed gaan stappen. Even naar de toilet, iets te drinken nemen, en dan heel passief op de bank gaan zitten. Doe je ogen dan maar weer even dicht terwijl je gewoon zit. Op het moment dat jij weer voelt dat je gaat slapen, dan kan je opstaan en weer je bed inkruipen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als het zo nu en dan gebeurt, is het niet zo erg. Gewoon vroeg uit bed gaan en er een lange dag van maken.
Als het heel vaak gebeurt en je merkt dat je er een slaaptekort mee opbouwt, dan moet je wel actie ondernemen. Je kan checken:
- of je kamer wel donker genoeg is (misschien word je wel wakker van het licht)
- of je kamer niet te warm is
- of je regelmatige slaaptijden hebt (ga je meestal wel op dezelfde tijden naar en uit bed? Je lichaam en geest wennen aan vaste tijden)
Als je er zelf niet meer uitkomt, kan je altijd even langs je huisarts gaan. Die kan er meestal ook wel wat bruikbaars over zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je, of je dat nou wil of niet, een ochtendmens. Misschien voelt dat niet direct zo want je geeft zelf al aan dat je moe bent 's morgens. Maar als jij op tijd gaat slapen, dus circa 7 a 8 uur voor het tijdstip dat je doorgaans wakker wordt heb je voldoende geslapen en kun je lekker fris je bed uitstappen.

Wat je dus kunt doen is gewoon opstaan, van de dag gaan genieten en 's avonds weer op tijd je bed ingaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is dat ; wie wil er nu nog slapen als-ie eenmaal wakker is ? Dan heb je toch blijkbaar gewoon je slaap uit.
Gewoon opstaan!
Eens je uit je bed bent verdwijnt het moe zijn.
Ik lees hierboven bij de reacties dat je ong. 8,5 uur slaapt. Wellicht is dat genoeg voor jou en is je lichaam gewoon uitgerust als je 's ochtends wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8,5 uur slaap zou voldoende moeten zijn. Dus gewoon opstaan en met je dag beginnen. Dus niet hangen voor tv of pc, maar actie. Als je desondanks toch langdurig suf en duf blijft is het verstandig om eens bij de huisarts langs te gaan. Misschien heb je iets onder de leden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt bij voorbeeld je kamer donker maken of nog een boek met kleine letters lezen