Zwanger met beetje ongestelheid?

Ik heb woensdag mijn laatste pil genomen en heb vanaf gister een klein beetje bruinige afscheiding uit mijn vagina. Het zet niet door tot bloed. Ik ben bang dat ik zwanger ben. Wamt ik was vanmiddag ook ineens ontzettend misselijk. Ik heb wel erg veel stress. Maak ik mijzelf gek, of moet ik mezelf echt zorgen gaan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
heb je ook onbeschermde seks gehad, zo ja, wanneer?
Heb je last gehad van diarree of overgeven? Dat vermindert de werking van de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 @kimath
Kimath
12 jaar geleden
Niet echt een plusje waard, het zijn gewoon extra vragen om te proberen beter antwoord te kunnen geven.

Antwoorden (3)

Als je echt zeker wilt zijn, ga dan in de winkel een zwangerschapstest kopen. Dan weet je gewoon waaraan en waarf.

Toegevoegd na 15 seconden:
waaraf*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan in de hoeveelste week je stopte met de pil.
Is het in de vierde week, (dus na 3 weken slikken) dan slik je sowieso die week geen pil meer, want in die week word je ongesteld. Je wordt met pil ook anders ongesteld dan wanneer je hem niet slikt. Dit wordt dan onttrekkingsbloeding genoemd. Na 3 weken slikken kan je ook in de week daarna vrijen zonder anticonceptie. In die week kan je niet zwanger raken. Heb je de pil echter nog geen 3 weken achter elkaar geslikt en bent toen gestopt, is er een risico op zwangerschap.
Wist je trouwens dat je jezelf misselijk kunt maken door alleen al bang voor zwangerschap te zijn? Stress is dan ook een factor die daarvoor kan zorgen.
De meeste zwangeren zijn ook misselijk bij het opstaan 's morgens. Ik zou me zeker geen zorgen maken als ik 3 weken achter elkaar de pil heb geslikt en toen gestopt ben.Dat weet je zelf het beste natuurlijk. Kijk eens op deze site;
http://www.netdokter.nl/index.cfm?act=thema.tonen&thema=3&subthema=7&info=215&subinfo=56
Hier staan de risico's op zwangerschap goed beschreven en in welke weken het risico het meest aanwezig is.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem 1x doorgeslikt ben daarna gestopt. Ik ben zo bang.... Wanneer moet ik mij zorgen gaan maken?
jij weet zelf (als je al wat langer de pil slikt) hoe het de andere stop weken is gegaan. Wijkt dit af dan moet je gaan nadenken of daar een reden voor is. Stress, (onveilig)vrijen, of ben je ziek geweest.
Kom je er niet uit zou ik naar de huisarts gaan of zelf een test kopen. Ik zou niet te lang wachten, want dat geeft heel veel stress. Hoe eerder je wat weet hoe eerder je daar naar kan handelen. Succes