krijg je kanker door henna?

ik wil henna gebruiken, ik kan goed tattoos maken, op mn arm, mn vrienden zeggen steed stop met tattoos maken op je arm, oke het is wel mooi maar je brengt schade aan j zelf, dus ik wil weten of j kanker door henna krijgt??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Henna is een natuurproduct. De ingredienten bestaan uit natuurproducten. Heel veel mensen gebruiken dit product om het haar of lichaam te kleuren. Je hebt tegenwoordig verschillende kleuren. Check eens een marokkaanse toko voor de kleuren. Het wordt al jaren gebruikt door zowel marokkaanse als nederlandse mensen. Je kunt het dus gewoon gebruiken. Het enige "gevaar" is dat iemand een allerigische reactie krijgt maar die kans is minimaal.

Veel teken plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bankt.. +

Andere antwoorden (3)

Ik geloof niet dat er gemiddeld meer marokkaanse vrouwen (die toch veel henna gebruiken)met kanker zijn, dan niet marokkaanse. Gebruiken je vrienden het niet als n smoesje omdat ze die henna niet mooi vinden?
anneliez
12 jaar geleden
maak je maar geen zorgen. henna veroorzaakt geen kanker. misschien kan iemand wel een allergische reactie krijgen, maar zeker geen kanker. anders zou half afrika kanker hebben! en dit is natuurlijk niet zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikk+ bedankt
Ik dacht dat je kanker kreeg omdat er op straat in arme landen vaak met henna gewerkt word die gemaakt is van oude olie en rubber en benzine enzovoort. Omdat dat goedkoop is, en op straat te vinden. maar als je goede henna hebt dan is het geen probleem lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
henna word gmaakt door natuurlijke dingen zoals gras. in bossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt niet helemaal gelijk. Sommige soorten zijn misschien natuurlijk, maar er is ook zwarte henna. "Het komt vaak voor dat er op vakantiebestemmingen ook schadelijke stoffen worden toegevoegd aan de henna, zoals benzine, petroleum, white spirit, terpentijn, noem maar op. Dat wordt gedaan om de henna donkerder te laten kleuren. Dit is zeer ongezond en schadelijk voor de huid, maar ook de dampen die je hiervan inademt zijn schadelijk. Je krijgt er vaak een branderig gevoel van op de huid, met jeuk en rode uitslag." of kijk even hier:
http://www.hennapage.com/henna/ppd/ppdbrochnl.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dus niet 'gemaakt van', maar 'vermengd met'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het over gwn die normale