Is het waar dat je buikspieren beter om de dag kunt trainen ipv iedere dag?

... om de spieren rust te geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lichaam heeft ook tijd nodig om zich te herstellen, en je spieren hebben tijd nodig om te groeien. Te weinig trainen is ook niet goed, daarom mag je minstens 1 en maximaal 3 dagen tussen twee trainingen rust houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.
Ik neem aan dat als je zo getraind bent, dat je ... 'getraind' bent, je kan opvoeren (zowel buikspieren als hardloopbenen) en dat je uiteindelijk iedere dag kunt trainen...

Andere antwoorden (2)

Ja, want er kunnen anders kleine spierscheurtjes ontstaan. Als je om de dag traint, helen deze scheurtjes, zodat je weer met volle kracht kan trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit ook zo met hardlopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, denk het niet. Want je belast je lichaam niet echt. Je benen wel. Het is wel beter eigenlijk. Zo voorkom je spierpijn bij de volgende keer.
Heeft ook te maken met zure spieren. Je moet je lichaam de tijd geven om die verzuring uit je spieren te halen. Een dag rust is dus zeker aangeraden. Je bereikt dan ook meer wat betreft het kweken Van spieren

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zag je reactie op het andere antwoord:
Zeker ook met hardlopen een dag rust geven. De verzuring kan dan uit je beenspieren.