Kun je ook vocht vasthouden in je gezicht?

Ik weet dat mensen dat hebben in voeten, benen, buik ect. Vooral vrouwen, ikzelf ook, voor en tijdens je menstruatie maar kan dat dus ook gebeuren in je gezicht. Dat het er wat boller uiziet als je vocht vasthoudt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Ja zeker kan dat!

Toegevoegd na 4 minuten:
Angio-oedeem;
Zwelling van weefsel, vooral rond het gezicht, meestal door een allergische reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker, dat gebeurt als je bijvoorbeeld veel Prednison gebruikt, dan krijg je een zogenaamd Prednisongezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is goed mogelijk. Vaak heb je dan ook dikke ogen, onder je ogen, omdat daar de huid het dunst is.
Soms is het een symtoom dat je nieren niet helemaal optimaal werken, maar dan heb je meer klachten dan alleen je gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan weet ik helaas uit eigen ervaring. Pretnison bijvoorbeeld doet dit met je. Maar het geldt niet alleen voor je gezicht ook de rest van je lichaam wordt wat voller. Gelukkig slinkt het als die zooi uit je lichaam is en je een paar maandjes verder bent.