ik heb zilversulfadiazine sandoz creme 10 mg/g gebruikt op mijn brand wond er staat dat ik het er moet afhalen maar niet hoe ? iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij hoef je het er niet af te halen, het is juist de bedoeling dat er constand een laagje op blijft zitten.

Antwoorden (3)

"Restanten van de crème kunnen met een fysiologische
zoutoplossing verwijderd worden."

Dus met zout water.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar je moet de crème wel op de wond laten zitten. Niet alles er af halen. Alleen daar waar je het weg wil halen (naast de wond).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wijze van gebruik
De crème dient direct of met behulp van steriel gaas op de wond gebracht te worden. Indien de crème direct aangebracht wordt, is het raadzaam handschoenen te gebruiken om infectie van de wond te voorkomen.

Restanten van de crème kunnen met een fysiologische
zoutoplossing verwijderd worden. Een verpakking dient slechts voor 1 patiënt gebruikt te worden.

Overdosering
Indien u veel te veel crème op de wond hebt aangebracht dan dient u het overschot met een steriel gaasje te verwijderen. Bij gebruik van erg grote hoeveelheden van de crème of bij het per ongeluk innemen van de crème bestaat de kans op een zilververgiftiging, waarbij
zilverafzetting in de huid en slijmvliezen optreedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was 18 seconden sneller dan ik met antwoorden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle antwoorden komen van dezelfde site af zie ik :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad ja!
Restanten van de crème kunnen met een fysiologische
zoutoplossing verwijderd worden.

Indien u veel te veel crème op de wond hebt aangebracht dan dient u
het overschot met een steriel gaasje te verwijderen.