Ik heb 2 jaar geleden een paardenhoef op mijn been gehad, er was een zenuw dood en zat vocht in mijn been (is dikker). Gaat dit vocht ooit nog weg?

Ik ben van mijn paard afgevallen en toen is hij op mijn bovenbeen, aan de achterkant, gaan staan. Het was toen dik, en ik had een zieke blauwe plek daar. Later bleek dat ik op sommige plekken geen gevoel meer had en er een zenuw afgestorven was. De dikke plek op mijn been is nooit weggegaan, maar ik vind het heel lelijk vooral in de zomer. Kan ik iets doen zodat dit weggaat? Ik denk dat er vocht in zit..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Door een trauma kan het lymfesysteem beschadigd raken. Hierdoor kan weefselvocht niet voldoende worden afgevoerd, waardoor oedeem (vochtophoping) in het lichaam kan ontstaan.
Lymfoedeem kan ontstaan na een ernstige beschadiging van de lymfevaten.

Vraag eens aan je huisarts of oedeemtherapie (manuele lymfedrainage) zou kunnen helpen. Manuele lymfedrainage is een zachte pompende massage die als doel heeft het lymfesysteem te stimuleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb ooit bijna hetzelfde gehad. Gevallen met het paard, paard viel boven op mijn rechter been. Het hele been blauw, maar dat was maar tijdelijk. 1 plek op mijn onder been heeft jaren die blauwe dikke plek gehouden.
Ik ben zelf ook wel wat dikker geworden maar het blauwe is na jaaaren wel weggetrokken en van het dikkere is ook niks meer te zien. In mijn geval was het niet zo dat er mogelijk zenuwen beschadigd of afgestorven waren.
Je kunt wel zelf nagaan of de dikke plek ook werkelijk vocht is. Druk een duim zo'n tellen in de dikke plek, blijft er een tijdje een deuk zichtbaar zodra je je duim hebt weggehaald dan is dit vocht.