Ik heb een erg vette voorhoofd waardoor ik constant 'vetbultjes' en puistjes heb. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat ik een antwoord ga plaatsen heb ik wat vragen:
Hoe oud ben je en heb je een pony?

Antwoorden (8)

Vaker je hoofdhuid wassen en Misschien iets als Clearasil gebruiken.
Heb ik ook moeten doen! Haha.
Het droogt echter je huid wel uit, dus als je al gevoelige huid hebt kan het gaan jeuken enzo!:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Clearasil zou ik juist niet doen. Is inderdaad heel slecht voor je huid en het is nog duur ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Clearisil droogt je huid uit en is heel slecht.
Je kunt hiervoor naar de huidarts gaan. Hij of zij weet het beste wat je hier tegen kunt doen. Je kunter bijvoorbeeld tabletjes voor krijgen of een zalfje. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij hielp wassen met groene badedas wel wat. Daarnaast goed opletten wat je eet, want sommige dingen verergeren het. Bij mij was dat drop; binnen een uur had ik puistjes.

Uitknijpen is geen oplossing, daarmee verergert het alleen maar.

Toegevoegd na 32 seconden:
Oja, clearacil hielp bij mij dus niet, daar werd het alleen maar erger van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel water drinken, geen frisdrank, geen gefrituurde gerechten eten, geen chocolade eten en twee kopjes brandnetelthee per dag drinken, dat laatsten zal je toch wel niet doen, maar ik moet het er bij vermelden, want dat helpt echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"dat laatsten zal je toch wel niet doen"
:-) + (ook voor de rest van je antwoord)
Goed schoonhouden. Uitkijken met wat je eet, dit heeft er veel invloed over. Met water je gezicht wassen is eigenlijk niet goed omdat daar kalk in zit. Beter kun je hierna je gezicht reinigen met een lotion. Ook scrubben is goed voor je gezicht. Ik vind garnier pure persoonlijk het fijnst. Mocht dit niet helpen, breng een bezoek aan de schoonheidsspecialist. Dat raad ik je aan. Heel fijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger smeerde wij tandpasta op de puistjes. Dit deden voor het slapen gaan en de volgende ochtend waren ze verdwenen. De tandpasta droogt de puistjes uit dus je moet daarna wel een cremetje gebruiken om de huid weer mooi te krijgen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een prima oplossing voor nu: ga lekker even in de zon zitten! Je huid droogt hier door uit en wordt een stuk minder vet. Puistjes houden niet van zon. Niet verbranden, hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je huid goed onderhouden. Je gezicht goed wassen met water of hele milde zeep en een shea butter gebruiken. Dit is 100% natuurlijk maar erg vet. Erg vet?! hoor ik je denken. Ja, want je huid kan ook uit balans raken en vet worden door juist vet te kort.

Verder heeft meer groente en fruit eten meer effect dan hierboven in de rij genoemd heeel veel drinken. Dit is nooit bewezen dat het zo is. Mijn theorie trouwens ook niet, maar ga hier uit van ervaring van mijzelf en vele anderen.