Hoe bereken je je BMI?

Ik moet voor school ons bmi berekenen, maar ik weet niet hoe je dit berekent... Kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt Google niet meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op onderstaande link wordt uitgelegd hoe je dit berekent http://www.voedingswaardetabel.nl/bereken/bmi/ Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alstublieft Bronnen:
- http://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter.aspx
Kimath
12 jaar geleden
Waarom staan al deze antwoorden ineens bij de reacties? Ik vond ze wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, even googelen en je hebt het.

Het beste antwoord

Deel je lichaamsgewicht in kilo`s door het kwadraat van je lengte in meters.

http://www.afslankacademie.nl/page/456/bmi-berekenen-bodymassindex.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

(lengte in m * lengte in m) / gewicht in kg.
Dat geeft een getal. Tussen 20-25 is gezond gewicht.
Boven de 25 is overgewicht.
Onder de 18,5 is gevarenzone voor ondergewicht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is dit alleen nauwkeuriger voor mensen vanaf 18 jaar. Als je jonger bent, kun je een wat lager of hoger BMI hebben.
Dit is vaak niet erg, omdat je lichaam nog in de groei is.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb de formule verkeerd om gezet, het is gewicht in kg / (lengte in m * lengte in m)
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Inderdaad, bedankt voor de toevoeging :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BMI blijft dezelfde formule voor volwassenen en kinderen maar de interpretatie van het resultaat is anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelde het denk ik andersom. Je schreef namelijk:
lengte’‘2/gewicht, maar het moet, zoals draeck zei zijn:
gewicht/lengte’‘2.
Kimath
12 jaar geleden
Ja, je hebt helemaal gelijk, beetje dom :P
BMI (ook wel Quetelet Index)=gewicht/(lengte*lengte). Het resultaat geeft een indicatie over gezond, over- of ondergewicht maar moet voor o.a. kinderen en zwaar gespierde personen anders geïnterpreteerd worden. Tailleomvang of een combinatie van meetmethodes geeft een beter resultaat. Via onderstaande url vind je een mooie tool om die methodes te combineren.