Kun je door elke dag een anderhalve liter coca cola te drinken en alleen fastfood eten ziek worden?

Ik bedoel kun je na een maand zo leven je ziek voelen, Moe ect.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Kimath
12 jaar geleden
He bah, dat zou ik echt niet kunnen volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik doe dat ik heb eetbuien. Ik was 30 kilo afgevallen maar de helft zit er weer aan. Ik drink nu al zeker drie weken elke dag een anderhalve liter fles coca cola, twee keer in de week friet pizza, vandie bapoa broodjes of hoe ze ook heten en die dingen. Elke dag wel een zak chips en natuurlijk chocola en koekjes en snoep. Denk meer dan 5000 kcal per dag. Ik voel me steeds slechter, misselijk duizelig en gewoon niet goed. Zou dat dus een verband hebben?
Kimath
12 jaar geleden
Wat denk je zelf? Je stop je lichaam vol met rotzooi en je voelt je slecht.

Het beste antwoord

Het klinkt alsof je eetverslaafd bent.
Je eet teveel dingen die niet goed voor je zijn, en waarschijnlijk niet/nauwelijks dingen die goed voor je zijn. Dan bouw je tekorten op aan goede stoffen, en overdoses van slechte stoffen. Voorbeeld: na een tijdje heb je te weinig vitamines in je lijf om alle processen goed te laten verlopen. En: twee glazen frisdrank (maar ook vruchtensap!) zijn al genoeg om te zorgen dat je lever begint te vervetten, wat een opstap kan zijn naar diabetes type 2.
Je bent jezelf dus knap ziek aan het maken, en je merkt dat nu doordat je je beroerd begint te voelen. Als je zo doorgaat, zal het alleen maar erger worden.
Weet je _waarom_ je eetbuien hebt?
Ik denk dat het verstandig is hier hulp bij te zoeken, achterhalen waarom je dat eten niet in de hand hebt, en hoe je de onderliggende oorzaak/oorzaken beter kunt aanpakken.

(Ik ging zelf altijd vreten als ik me ellendig voelde, met als gevolg, jawel, dat ik me ellendig voelde, dus eten, dus voelde ik me ellendig... Emoties kun je helemaal niet wegeten, dat werkt niet. Ik zocht pas na lange tijd hulp, maar mijn gezondheid heeft een fikse klap gehad.)

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja kijk maar naar de documantaire Supersize me. Dan eet je nooit meer fastfood!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je gaat je dan niet goed voelen haha , kijk maar naar die documentaire ' super size me '
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me wel logisch ja, want je lichaam krijgt niet de nodige voedingsstoffen die het nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kun je behoorlijk ziek van worden, en blijvende schade aan je lichaam van krijgen.
Dus met alle respect, maar je kunt hier beter mee stoppen. En als dat niet lukt zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er moe en ziek van worden. En blijkbaar ook minder vruchtbaar, van de coca cola toch.

Cola is slecht voor vrouwen die zwanger willen worden. Dat zegt zwangerschapsconsulente Diethild de Vries uit Almelo. Ze denkt dat het regelmatig drinken van cola zelfs de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen.

Volgens een Deense studie, gepubliceerd in het American Journal of Epidemiology, heeft overmatig colagebruik (1 liter per dag) nadelige gevolgen voor het sperma van mannen.
Mannen die dagelijks ongeveer een liter cola drinken, zouden ongeveer 30 procent minder zaadcellen produceren dan mannen die geen cola drinken.

Toch even een nadenker als je heel veel coca cola drinkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vanaf nu gezond gaat eten merk je al snel het verschil,
eet lekker gezond het liefst iets om de 3 uur. Daarvan zul je opknappen en meer energie krijfen, ook zal het psychisch beter gaan ;)
Brood/fruit/brood/lekkertussendoortje/avondeten ect
Voldoende water drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, al na een maand kun je je zeker ziek voelen als je alleen coca cola drinkt en fastfood eet. En dan bedoel ik niet dat je je dan ook meteen doodziek voelt maar de eerste verschijnselen beginnen dan al wel een beetje te komen ja.Slap ,futloos, moe, prikkelbaar,minder energie.