Ben bang dat die niet bestaat. Hebben hier al van alles geprobeerd, op de rug laten slapen, pleisters op de neus, spray-tjes die je in de keel moet spuiten. Tot nu toe nog geen enkel resultaat helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet gaan slapen is de beste tip lijkt me, maar dat is een beetje TE... Hieronder een klein rijtje met tips:

-Geen slaapmutsje voor het slapengaan
-Voorzichtig met slaapmiddelen omdat die de weefselstructuren in uw hoofd en nek ontspannen
-Op uw zij slapen. Een tennisbal in de rug van het pyamajasje naaien, wilt nog wel eens helpen
-Geen hoog kussen gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een kan snurken is het mijn partner wel.Probleem heb ik opgelost door zelf maar oordopjes te gaan gebruiken.Het is even wennen maar de keuze om dan apart te slapen maakte het wel aantrekkelijk om aan deze dopjes te wennen.Misschien wel geen goude tip maar voor mij een zilveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het snurken zo erg is dat je vermoeid opstaat en je partner er ook veel last van hebt, kun je eens een gesprek aangaan met een KNO-arts.
Er is een snurkonderzoek mogelijk waarna de arts je tips kan geven. In het uiterste geval is een operatie mogelijk, maar dat is een pijnlijke ingreep met een napijn die wekenlang aanhoudt. Er zijn ook folders over dat onderwerp beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de KNO arts kun je na onderzoek een speciaal bitje laten maken die ervoor zorgt dat de keelholte open blijft staan, uiteraard moet er eerst vastgesteld worden óf dat de oorzaak van het snurken is. Ooit las ik een oplossing van iemand die een tennisbal op de achterkant van een t-shirt had genaaid om zo te voorkomen dat de snurkende partner op zijn rug ging liggen en zo ging snurken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de apotheek zijn hiervoor speciale clips te vinden of te bestellen die je in je neus klemt.
Zelf gebruik ik die van airmax,werkt bij mij goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aangepast mondstuk (snurkbeugel) is een hele goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry, aleen voor de gene die er langs slaapt:

elke keer bij het snurken aantikken en boos worden, op den duur draaien ze zich vanzelf op hun zij (omdat ze dat gemopper niet echt relaxed vinden met een slaapkop) waardoor het weer (even) stil is. en als je sterk bent zelf even op de zij duwen, kost effe wat kracht maar je hebt er wel baat bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe je je voelt...
als je veel stress hebt en je drukt maakt snurk je harder.
Probeer eens wat eerder naar bed te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Operatie!

Als je et iets minder extreem wilt aanpakken probeer van die middeltjes!

Maar een goed kussen maar ook MATRAS kan het verschil maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet proberen in slaap te vallen op je rechter zij.
Ook helpt het om van tevoren zo'n blaadje met pepermunt smaak op je tong te leggen ( zie link )
Als het je partner is die snurkt kun je dit vertellen en zelf oordopjes gaan dragen. Dat werkt heel goed!

Succes! Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/19657-snurken-wat-kun-je-er-tegen-doen.html