zijn lotusvoetjes verboden?

In de oude Chinese cultuur was/is het traditie dat de voeten van vrouwen en meisjes werden 'ingebonden'. Dit heet lotusvoetjes. Weet iemand of dit nog steeds mag en als het niet mag sinds wanneer niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dit mag niet meer, het is verboden. Dit valt onder het moedwillig verminken van voeten. Gevolg van het langdurig inbinden van voeten is dat men nooit meer normaal kan lopen. Vroeger betekende dit dat je gedragen moest worden. Dit deden alleen de rijke mensen, zij hadden immers geld om zich te allen tijde overal heen te laten dragen en hun 'personeel' daarvoor te betalen.
Steenuiltje
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In 1911 tijdens het vallen van de Manchu-dynastie werden de lotusvoetjes verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetjes werden ervoor verminkt en dat mag niet.

Zie de toegevoegde informatiebron.