Waarom zeggen mensen dat je beter in slaap valt door melk

Hoe komt dat en maakt het uit of het warm of koud is want ik snap het niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

warme melk heeft een rustgevend effect op je lichaam waardoor je sneller moe van wordt en door die moeheid val je in slaap! Kijk maar eens na baby's zodra ze de melk op hebben en een boertje laten zijn ze rustiger en vallen in slaap! ( is niet bij elke baby hetzelfde maar bij de meeste wel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een kom of mok warme melk tot je neemt.
Zorgt dit voor de aanmaak van endorfine.
Dit is een stof die je gespannenheid wegneemt.
Je gaat je rustiger voelen.
Heb je geen last van spanningen ,,dan is het een goed middel om is slaap te komen.
Het ontspant je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Een uur hardlopen zorgt ook voor de aanmaak van endorfine... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar daar moet de persoon dan wel zin in hebben.
Ik ken dat gevoel,na een poosje hardlopen dan krijg je een gevoel alsof je in extase raakt.
Na het douchen,en je zit rustig in he stoel.
Alle spanningen verdwijnen uit je lichaam.
In lek zit een stofje (Caseïne) dat je een warm en ontspannen gevoel geeft. Daarnaast krijgt je lichaam het van warme melk zelf ook warmer. Je lichaam hoeft minder hard te werken om zich warm te houden, wat je weer een nog meer ontspannen gevoel geeft. Dat is kort
Door de bocht de werking van warme melk. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lek = melk.
Er zijn wat fysiologische verklaringen zoals de warmte en het rustgevende effect van de stoffen in de melk maar ik denk eerlijk gezegd dat de grootste rol is weggelegd door het placebo-effect. Voor veel mensen is het een van de rituelen voor het slapen gaan. Door die rituelen af te handelen geleid je jezelf als het ware in slaap. Bij mensen met een lactose-intolerantie werkt melk niet. Die krijgen er bijzonder onrustige darmen van.