Kleine rode bultjes op mn borst

Ik heb op mn borst/ decollete allemaal rode bultjes . Als je van dichtbij kijkt is het een heel klein wit stipje met rood er om heen, als puistjes maar dan superklein ( er zit ook pus in die witte stipjes) Wat kan dit zijn? Het lijken er alleen maar meer te worden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk verstopte talgkliertjes. Het kan hormonaal zijn. Vaak met veranderingen van hormonen ontstaan dat soort dingen.

Goed schoon houden en niet aan krabben want bij beschadiging kan het gaan ontsteken waardoor je littekentjes overhoudt.

Als je het niet vertrouwd, dan even naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk aan zonne-allergie. Het is de laatste dagen weer zonnig geweest en je bent vast veel buiten geweest. Als je huid hier al een tijdje niet aan meer gewend is, kun je verschijnselen krijgen, zoals u hier omschrijft. Geen zorgen, het trekt vanzelf weer weg. Duurt ongeveer een week.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Misschien heb je te lang in de zon gezeten en heb je nu last van zonne allergie. De huid is heel dun en heel gevoelig op je borst en veel zon kan dan irritatie geven, met rode bobbeltjes tot gevolg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik heb het ook. En ik heb het ook in de winter.. Wat is het dan ? :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je dan allergisch bent voor bepaalde stoffen op je huid, dat het gaat broeien, zoals bv wol of synthetisch. waarschijnlijk komt het niet voor als je zuiver katoen draagt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede tip, 100 % katoen dragen.
Je huid is waarschijnlijk de hoeveelheid zon nog niet gewend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt heel erg op zonneallergie. Even uit de zon blijven is het beste. Daarna geleidelijk aan het zonnebaden opbouwen. En vooral, goed insmeren met minstens factor 20!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zijn het wel zweetbultjes.