De pil , hoe en wat?

Ik ga volgende week op vakantie, maar blijkt dat ik net die dag dat ik weg ga ongesteld wordt. Dit wil ik dus niet, want dan is mijn hele vakantie verpest. Nu zie ik als enige uitweg om de pil te gaan slikken, heb hier echter geen ervaring mee.
Is het zo dat als j de pil slikt dat je later moeilijker zwanger raakt?
Moet de dokter jou de pil voorschrijven, of kun je dit gewoon halen bij de apotheek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je slikt de pil niet om niet ongesteld te worden! Je wordt ongesteld in de stopweek, dus voor jou heeft dat volgens mij weinig zin.. Je moet volgens mij de 1e keer de pil via de huisarts krijgen, of even langs de apotheek, wellicht hebben zij een wondermiddel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op vakantie gaat of een andere reden hebt om liever niet ongesteld te worden in een bepaalde periode, dan kun je de pil ‘doorslikken’ om de menstruatie uit te stellen. Bij de gewone één fase combinatiepil kun je direct met een nieuwe strip beginnen, als de oude strip op is. Je slaat de stopweek dus over. Dit kan helemaal geen kwaad. Bij het verschillende keren achter elkaar overslaan van de stopweek kan er wel een doorbraakbloeding plaatsvinden, maar ook daar schuilt geen gevaar in.
Het is dus absoluut niet schadelijk, ook niet wanneer je later eventueel zwanger wilt worden.
De menstruatie in de stopweek is geen echte menstruatie maar het is gemanipuleerd omdat er geen hormonen worden ingenomen in de stopweek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het beste even naar de huisarts gaan voor primolut.
lees de bijsluiter naar, je wordt later niet moeilijker zwanger.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.consumed.nl/medicijnen/2245/Primolut_N%C2%AE
Rieneke1
12 jaar geleden
Als je volgende week al op vakantie gaat ben je zowiezo te laat om je menstruatie door middel van de pil uit te stellen. De eerste pil neem je op de eerste dag van je menstruatie en na die eerste maand kun je evt. de pil doorslikken zonder stopweek. zodat je je menstruatie iets kunt plannen. Je moet de eerste keer wel naar de huisarts als je aan de pil wil. Door de pil wordt je niet onvruchtbaar.
mss heeft de apotheek nog wat anders om je menstruatie direct volgende week al te kunnen uitstellen, maar ik dacht het niet.