Mijn vraag gaat over het gebruik van Flucloxacilline capsules

ik heb deze van de dokter gehad vanwege ontstoken haarvaten rondom mijn baardgroei. Ik heb hier last van in de vorm van uitslag, puistjes.

Nou zit ik midden in mijn examen en bedenk ik me nu opeens is het niet gevaarlijk dat nu te gebruiken dan het is een kleine kuur van een weekje 3 pillen per dag. Maar moet ik nou bang zijn dat mijn weerstand achteruit gaat. Of hoef ik me geen zorgen te maken over eventuele bijwerkingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heb je de bijsluiter gelezen, daar staan alle bijwerkingen in. Stel dat je weerstand achteruit zou gaan van deze capsules, dan gebeurt dat echt niet binnen een paar dagen, dus ik denk dat je je onnodig ongerust maakt. Maak je kuur gewoon af, en zorg maar dat je slaagt voor je examen, heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb net het Farmacotherapeutisch kompas doorgenomen, je hoeft je wat betreft je weerstand geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net toevallig een klein maandje geleden diezelfde kuur gehad.
Absoluut geen problemen gehad met verminderde weerstand, geen hoofdpijn, geen duizeligheid, helemaal niets.

In de bijsluiter staat bij mijn weten ook niets over verminderde weerstand.
En geloof me, ik heb de bijsluiter doorgelezen en er heel hard om gelachen: de genoemde bijwerkingen die zouden kunnen ontstaan waren gelijk aan de klachten waarvoor ik die kuur gekregen heb.