Kan je zonder veel te bewegen je hart sneller laten kloppen?

Door te rennen, bijvoorbeeld, gaat je hart sneller kloppen. Kan je je hart ook sneller laten kloppen zonder echt actief te zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (21)

Ja, door bijvoorbeeld naar een heel spannende film te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een horrorfilm kunnen gaan bekijken. Of aan een horrorfilm denken, dat werkt ook al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, door bepaalde stoffen/dampen in te ademen of op te snuiven.

Een vriend van me snoof om te lachen een klein beetje stof in tijdens de les natuurwetenschappen en kreeg toen serieuze hartkloppingen.
Dit had fataal kunnen aflopen als hij teveel van het spul had gesnoven. Dus ja zeker dat dat gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijv. ruiken aan poppers, geeft hetzelfde effect.
Als je klaarkomt, gaat je hart ook even tekeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, luister dance muziek. je hart gaat vanzelf proberen met de beat mee te kloppen. als dit lukt, kun je zelfs in extase raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je ergens zenuwachtig voor bent en je denkt eraan (eindexamens bijv.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja veel zout of zoute drop eten maar gezond is dat niet...
om maar even een uitschieter te noemen. Ik heb me laten vertellen dat als je vier eetlepels zout eet je daaraan dood kan gaan, als je die al binnen kunt krijgen.

Verdert: je bevinden in een zeer hete area... als je het erg warm hebt kan je hartslag ook aardig omhoog gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou je adem maar eens zo lang mogelijk in en adem dan weer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zonder te bewegen. Doe je ogen dicht, concentreer je op je hart en stel je voor dat het sneller gaat kloppen. Niet iedereen kan dit, maar sommigen kunnen alleen al hierdoor hun hart sneller laten kloppen.

Lukt dat niet, dan kun je aan enge dingen gaan denken. Denk aan die keer dat je heel bang was. Of aan die enge droom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stackers..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag een huisgenoot om jou te laten schrikken!
Amadea
12 jaar geleden
Door energydrink of koffie in grote hoeveelheden te drinken. Bij bijv. red bull kan dit al na 2 blikjes, afhankelijk van de persoon. En ga je dan maar eens opwinden over dingen die je irriteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou ook een beetje adrenaline in je kunnen spuiten. resultaat gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een spannende film te kijken. Door iets te doen wat je moeilijk/spannend vind, bijv. iemand vertellen wat je dwars zit. Van veel suiker eten kan je hart sneller gaan kloppen als je er gevoelig voor bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door op je rug te gaan liggen en de hand aan jezelf slaan.
(niet letterlijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die andere betekenis is ook niet letterlijk hoor :P
door je gedachten bij iets ernstigs te brengen, jezelf nerveus te maken, naar een psychologische film te zien,....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hart gaat vanzelf sneller kloppen als het lichaam meer zuurstof en energie nodig heeft, of omdat het lichaam dénkt dat het meer nodig heeft. Dat laatste kan gebeuren door emoties zoals angst, gevaarlijke situaties en bedreigingen. Dus, zoek die emoties op en je hart gaat sneller kloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door verliefd te worden!!!

als je dan je aanbedene ziet...... geloof me dan gaat je hart wel tekeer.

(of er aan denkt)
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh dit komt me heeel bekend voor. +
en dan helemaal als hij docht tegen me aan komt staan, dan smelt ik diep van binnen en mijn hart raced naar versnelling 10!
Door snel en diep adem te halen gaat je hartslag ook omhoog.
Dit moet je wel een paar minuutjes volhouden voor je het gaat merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een avondje (thuis) doorzakken levert ook een hogere hartslag op.
Elke dinsdag- en donderdagochtend moet ik fietsen op de hometrainer bij mijn fysiotherapeut (zuurstofinvalide), waarbij eerst mijn o.a. mijn hartslag wordt opgemeten.
Nu drink ik graag 's avonds een wijntje, maar ik heb ook bewust een alcoholvrije periode van 2 maanden aangehouden.
Tijdens die 'nuchtere'periode was mijn hartslag altijd rond de 90 - 94. Maar in de wijnperiode begon ik steevast op 104 - 108. Dus is het gebruik van alcohol aantoonbaar hartslagverhogend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigen ervaringen worden eerder geloofd dan wetenschappelijke uitkomsten. na dit antwoord kan ik het wel geloven :) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Is inderdaad allemaal hartstikke eerlijk en ongedwongen opgebiecht.
Ik zie hier trouwens wel vaker uitspraken, waarvan ik denk: "Nou, nou! Ik weet niet of ik dát allemaal zou vertellen!". Maar dit kleine uit de band springen, daar ben ik niet bang voor...
(Bedankt!)
Door het véél te warm te krijgen gaat je hart ook als een gek te keer. Denk aan de beruchte 'vapeurs'!