drogen handen

Beetje rare vraag..
Maar Nu ik ziek ben heb ik ongelovelijke last van drogen handen
En ik heb al een maand diaree
Komt het dan niet door de diaree dat ik veel vocht verlies
En dan me handen erdoor uitdrogen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je aan je huid van je handen trekt, blijft het dan rechtop staan, en zakt het heel langzaam weer glad? Dan als de wiedeweerga naar de huisarts!
Het lijkt inderdaad wel op uitdrogen.
Sowieso op hele korte termijn een afspraak met hem maken. Een maand diaree is niet goed!

Probeer wat meer zout te eten, en drink bv AA of andere sportdrank. En snel langs de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan maar het hoeft niet.
Als je diarree hebt verlies je snel veel vocht en dat kan je ook aan je huid merken. Maar meestal drink je intuïtief vanzelf wat meer water alvorens je echt uitdrogingsverschijnselen krijgt, een echt droge huid door uitdroging is daardoor zeldzaam.
Je kunt ook een droge huid hebben zonder een vochttekort dus het hoeft hier zeker niet door veroorzaakt te worden.
Bedenk ook dat de laatste tijd erg droog weer is geweest, het vochtgehalte in de lucht is daardoor heel laag, dat kun je aan je huid ondervinden.
Een droge huid kun je het beste bestrijden door je niet teveel met heet water te wassen en niet teveel zeep te gebruiken en daarnaast veel te smeren met een vette crème of desnoods vaseline.

Overigens: een maand lang diarree is verre van gezond, bezoek hiervoor je huisarts. De oorzaak moet bestreden worden