fabeltje of echt???

Kan je van radioactieve straling echt super krachten krijgen en wat gebeurt er met je genen en je dna? En ga je er altijd eraan dood en waar komt dit vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
teveel tekenfilms gekeken denk ik :P

Het beste antwoord

Superkracht krijg je er niet van als je te veel straling krijgt dan kan je dood gaan of tumor of kanker krijgen.
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zou kunnen, want je DNA wordt gemuteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Radioactieve straling vernietigt cellen of veranderd de structuur ervan. Je kunt hierdoor kanker krijgen en daar kun je dood aan gaan. Superkrachten lijkt me niet reëel, dan zouden miljoenencellen op een en dezelfde plek op dezelfde manier gemuteerd moeten worden, en dan is helaas onmogelijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja... lijkt me sterk. Maar bewijs het tegendeel maar eens!
Oké als het zou kunnen zou het zo gebeuren: Door die straling komen er verschillende fouten in je genen. Die delen zich weer verder. In andere woorden een tumor. Kan me niet voorstellen dat je er superkrachten van krijgt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij veel straling word het dna gemuteerd. Mutatie is voor 99% negatief en heeft dus slechte gevolgen voor je lichaam. Dat je er superkrachten van krijgt lijkt mij een fabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wat je onder superkracht verstaat maar je word gemuteerd (dat noem ik geen superkracht)