Als ik gehuild heb, blijven mijn oogleden zeker een dag lang dik en opgezet. Hoe kan dit?

Wat zit er in tranen dat het zo heftig inwerkt op mijn ogen. Mijn oogleden blijven lang dik en prikken. Is het zo dat de reden van huilen ook de substantie bepaald van je tranen? Dat krokodillentranen weinig "inhoud"hebben en tranen van verdriet meer bestanddelen bevatten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat komt omdat de traanklieren overbelast geraken als je huilt, daardoor zwellen ze op. Als je lang huilt duurt het ook langer voordat die traankliertjes niet meer opgezwollen zijn.
Ik denk ook dat het te maken kan hebben met de gevoeligheid van je huid. Ik heb ook zo'n last van opgezwollen oogleden als ik gehuild heb en volgens mijn dermatoloog heb ik een heel gevoelige huid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk niet dat er verschil zit en de samenstelling van traanvocht, door de reden van huilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch denk ik dat de reden van huilen ook iets aan de samenstelling veranderd. Als ik huil om een film, zie ik er namelijk niks van terug te volgende dag. Als ik huil om narigheid wat echt van binnen zit, dan loop ik 2 dagen voor joker...

Andere antwoorden (1)

Ik had dat vroeger ook en dan kocht ik een stukje varkensfilet, sneed het in 2 en legde dat een tijdje op mijn ogen én wèg die dikke ogen. Ik had die tip ook ergens eens in een tijdschrift gelezen en het geeft resultaat?