Hoe kan ik beter leren..?

Ik vind het heel moeilijk om te leren en kan het dus niet uit mezelf als ik dan alleen thuis ben ofzo of op me kamer zit en mijn ma of pa zegt dat ik moet leren dan kan ik dat gespook niet en ga ik tv kijken of computeren.... Ik vind het echt moeilijk en nu,,?? Hoe kan ik wel leren..??
( ik heb ADD en daar heb ik al pillen voor en ik ben 14 jaar oud )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik heb add maar ik ga naar een huiswerkbegeleiding groep werkt fantastisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een goede tip, dan ben je ook meer gemotiveerd en gestimuleerd! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf werk bij huiswerkbegeleiding, en dit werkt erg goed. Ook wordt het programma (uiteraard) aangepast aan je vaardigheden, zwakke punten (concentratie), maar ook je zelfvertrouwen.
Zet je pc ergens anders neer en doe je gordijnen dicht of whatever zodat je niet naar buiten kunt kijken en wordt afgeleid. Wat ook goed helpt is om een comfortabel plekje te zoeken en wat drinken te pakken .als je je gewoon ecbt niet kunt xoncentreren kun je het beste naar huiswerkbegeleiding gaan want daar is niks waarsoor je jezrlf ka. Afleiden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Uit de NLP truucendoos):

Neem voordat je moet beginnen even een minuutje de tijd en stel je even zo goed mogelijk voor dat het een paar uur later is en dat je zojuist een paar uur super goed hebt zitten werken. Stel je voor dat je de stof snapt, dat je je voldaan voelt en zelfs trots. Maak er een mooi verhaal van in je hoofd en probeer het echt te voelen. Denk ook "terug" aan het leren en dat je het eigenlijk nog best leuk vond en dat je zo versteld stond van hoe het ging. Overdrijf en wees niet bescheiden. (-:

Denk dus vanuit de toekomst 'terug' aan het leren. Probeer niet teveel te denken aan wat je erna "mag" doen omdat je klaar bent (computeren ofzo), maar hou je bij het gevoel van voldoening _dat_ je het gedaan hebt.

Ik weet dat het een stom gedachtenspelletje lijkt, maar als je het desalniettemin toch serieus probeert zo goed mogelijk te doen, zal je merken dat je er echt een kick van krijgt die je ertoe kan zetten dat je echt zin hebt om te gaan leren, omdat je zin hebt in dat gevoel van tevredenheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok thnx ik zal het proberen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! goed idee!
Met je pilletjes voor je ADD is de situatie eigenlijk gewoon. Want je pilletjes zorgen voor wat concentratie.

Belangrijk is:
Alle rommel om je heen opruimen. Netjes en Overzichtelijk.
Vraag voor je kamer en kast met 15 vakjes, zodat je elk schoolvak in een eigen vakje kan leggen. Je tafel/bureau leeg, behalve je leerboek.

Zet de wekker. Steeds een kwartiertje goed leren. Dan vijf minuten pauze.

Als je goede cijfers gat halen op school, krijg je ook wat meer motivatie om goed te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kamer is een t*r*ng zooi overal kleren school boeken en nog meer....
Maar echtt heeel erg bedankt ik hoop dat het werkt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Epic, als je alles opruimt zodat het overzichtlijk is en netjes, dat scheelt al enorm! Probeer in je leven aan te wennen: alles maar één keer in je hand en dan gelijk opbergen. Dus je kleding: gelijk in de wasmand of in de kast. Je dagafschriften van de bank: gelijk in het bankmapje en niet eerst ergens anders neerleggen. Je rugzak van school: boeken gelijk in het juiste vak. Dat scheelt enorm veel rommel en op den duur ook echt veel tijd. Omdat je niet meer hoeft te zoeken in al die stapels!
Maak een goede en vooral ook haalbare huiswerkplanning. Wat wil je wanneer allemaal afhebben. Dus niet alleen maat dinsdag wiskunde maken, maar om 19.30u dinsdag heb ik opg 3 tm 10 van wiskunde af.
Spreek met je ouders een aantal vaste huiswerkcontrolemomenten af, maar ze mogen ook 1x per avond onaangekondigd controleren.
Dit is een eenvoudige manier om je zelf structuur te bieden bij je huiswerk. Als je het plannen moeilijk vind kun je ook daar hulp vragen bij je ouders of anders vast ook wel op school.
Succes er mee!
En vooral het vertrouwen in jezelf houden...