Wat moet ik doen met zwemmen als ik ongesteld ben?

Hoi ik ben nu een paar dagen voor het eerst ongesteld. Nu wouden mijn vriendin en ik gaan zwemmen morgen maar dat gaat niet door. Maar we gaan volgende week. Wat moet ik doen mey zwemmen als ik ongesteld ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Geen zorgen, volgende week is het wel over.

Maar mocht je willen zwemmen terwijl je ongesteld bent, dan zou je eens een tampon moeten proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tampax (=merk) is dan het handigst. Die heeft een inbrenghuls waardoor die erg gemakkelijk is in te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen zorgen. Een tampon voldoet prima, ook in een zwembad. Daarnaast heeft de natuur het zo geregeld dat het bloeden stopt zodra je gaat zwemmen.

Toegevoegd na 6 uur:
Bron: "Evenmin is het bezwaarlijk om tijdens de menstruatie te sporten of te zwemmen. Bij zwemmen is het niet strikt noodzakelijk tampons te dragen, aangezien de koudeprikkel de menstruatie (tijdelijk) stopzet. Veel vrouwen gebruiken echter toch een tampon of softcup als ze zwemmen om onzekerheid te voorkomen. Daarbij komt, dat de bloeding onmiddellijk weer begint, wanneer men zich niet in het water bevindt. Vooral in openbare zwemgelegenheden is dit een bezwaar."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het vermindert ook niet. 'De natuur' stoot echt niet de baarmoederwand aan om te zeggen 'hé, even opletten, volgens mij is er water in de buurt, dus snel even tijdelijk niet/minder bloeden!'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een man, dus ik kan helaas geen praktijkervaring geven. Wel heb ik de bron erbij gezet, waarop ik mijn antwoord gebaseerd heb. Wikipedia zit dus blijkbaar fout.
Ik zou ook tampax gebruiken, bijvoorbeeld een o.b
Tenzij je maandstonden voorbij zijn.
Maar neem een mini tampon, dat staat op de verpakking.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemmen gaat prima als je ongesteld bent. Gebruik een tampon, maar vergeet niet even te checken of het tampondraadje niet zichtbaar is, voor je het hokje uitloopt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tampon met nog een inlegkruisje wel zonder vleugeltjes.