Wat is Reiki? Heeft dit met gezondheid te maken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afzettereiki ;)

Antwoorden (2)

Reiki is een vorm van ontspanning. Je ligt heerlijk ontspannen op een bank in een behandelruimte. Het ruikt naar lavendel. Hele zachte muziek.
Door handoplegging op je hoofd, je schouders, je knieen, haalt de behandelend persoon in feite de stress weg uit je lichaam. Heerlijk, even tijd voor jezelf!

http://www.reiki-info.nl/reiki-behandeling/reiki-behandeling-waarvoor-een-behandeling.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reiki is Japans voor 'universele levensenergie': rei staat voor 'kosmische, universele energie' en ki betekent 'fundamentele levenskracht'. Reiki is een van de oudste geneeswijzen en kwam oorspronkelijk tot ontwikkeling in Tibet. In de negentiende eeuw heeft de Japanse professor Mikao Usui deze geneeswijze herontdekt.

Volgens de reiki-filosofie bestaat alles uit energie. Het is een kringloop van geven en ontvangen en reiki is hierbij een hulpmiddel. De energie die uit de universele energie ontvangen wordt, wordt gekanaliseerd in het lichaam van de 'gever' of reiki-master. Deze energie wordt verder omgezet in helende energie en via handoplegging doorgegeven aan de ontvanger. Daar zou het zelfgenezing bevorderen, lichaam en geest versterken, blokkades opheffen en het evenwicht herstellen.

Reiki geeft in de eerste plaats rust en ontspanning en ondersteunt je natuurlijke genezingsproces. Het kan toegepast worden bij chronische ziektes, maar ook bij hoofdpijn, maagpijn, verwondingen... Reiki helpt bij emotionele pijnen en onverwerkte ervaringen, ook als die samenhangen met lichamelijke klachten.