Help, ik heb examens, en verwacht in die tijd mijn ongesteldheid! what to do?

Ik heb er altijd behoorlijk last van, vooral buik- en rugpijn, ik kan dan bijna niet zitten. Ook ben ik altijd erg moe. Wat kan ik voor voorzorgsmaatregelen nemen zodat het meevalt? alle tips welkom.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik ben neit aan de pil en wil dat ook niet doen voor 2 weekjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Als je aan de pil bent, kun je gewoon de stopweek overslaan of uitstellen.
als je niet aan de pil bent, kun je naar de huisarts en vragen om een pil.
hij weet dan wel welke de beste voor jou is voor tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weinig aan te doen. Het zal in je leven wel vaker op een tijdstip komen dat het jou niet uitkomt.

Zorg voor voldoende en schoon maandverband/tampons bij je zodat je tussendoor kunt verschonen. Zorg dat je uitgerust bent, dus op tijd naar bed.

's Morgens op je gemakje douchen, haar wassen, relaxed ontbijten. Eventueel een paracetamol. En al je spullen de avond van te voren in je rugzak. Dan heb je die stress in ieder geval niet. Meer kun je niet doen.

Succes met je examen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of 'pokemon' dat bedoelt, maar er bestaan pilletjes om je ongesteldheid uit te stellen als je niet aan de pil bent. Zo hoef je niet aan de pil te beginnen voor dit soort situaties.
Volgens mij zijn er meerdere merken van, maar eentje heet Primolut. Volgens mij had ik die tijdens mijn vakantie en die werkten wel goed.
Je kan deze krijgen via je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken het probleem! idd ik ook xD ik gebruik een pilletje die me scherp houd al standaard voor mn examens, tegen de pijn van de ongesteldheid en 'futloosheid' gebruik ik diclofenac. Gewoon naar de huisarts gaan hiervoor, hierdoor voel je de pijn niet en je bent niet misselijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Ik heb zelf ook altijd erg last van menstruatiepijn en herken je klachten. Echter heb ik besloten om niet aan de pil te gaan. Er is maar een pil die echt goed helpt bij mij en dat is Aleve Feminax. Die neem ik als ik heel erg veel last heb. Deze pil kun je gewoon bij de drogisterij kopen.

Veel succes met je examen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aleve feminax slikken ervaar ik zelf als een soort van verlossing. Als je al voelt dat je ongesteld wordt, meteen twee slikken en je hebt 8 a 12 uren geen last van misselijkheid, krampen en de hele rats. Mocht je echt helemaal niet ongesteld willen worden, dan idd pilletjes die je ongesteldheid uitstellen vragen bij je
ha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een pijnstiller kopen bij de apotheek, dat dient voor pijnlijke maandstonden, kan erg handig zijn hoor.
Je zult het merken!
Succes, met je examen!