Kan het zijn dat het afslankmiddel Xenical effect heeft op de werking van anti-depressiva zoals Anafranil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja,dat kan zeker:Xenical is een geneesmiddel en kan dus invloed hebben op andere geneesmiddelen.

Inname van Xenical samen met andere geneesmiddelen:
Licht uw arts of apotheker in als u andere geneesmiddelen gebruikt of onlangs heeft gebruikt, ook als het geneesmiddelen betreft die niet door uw dokter zijn voorgeschreven. Dat is belangrijk omdat het gebruik van meer dan één geneesmiddel tegelijkertijd de werking van de geneesmiddelen kan versterken of verzwakken.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is aan te bevelen om de bijsluiter heel goed te lezen er zijn zelf antidepressiva waarmee je het eten onder controle kunt krijgen (kan) ik kreeg daarvoor fluoxetine maar mijn advies is om alles over Xenical eens goed te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als gemeld, informeer bij apotheek. Indien je het gevoel hebt dat 'afslanken' een positief effect heeft op je depressieve gwvoelens (positiever zelfbeeld) kan je dit misschien eens bespreken met de behandelaar. Dan kunnen de middeltjes vergoed worden en/of kan een diëtiste samen net jou door je eetgewoontes lopen.

NB verminderde eetlust, afvallen werd bij mij genoemd als bijwerking bij depressiva.