ik denk het niet, omdat meestal onderzoek wordt gedaan naar de algemene effecten.
onderzoek doen naar de uitzonderingen is vaak minder interessant.
het is ook moeilijk: dat roken slecht is, dat weten we wel.
maar waarom sommige rokers stokoud worden, kan aan zoveel factoren liggen.
een monnikenwerk om daar een lijn in te vinden lijkt me.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,maar ze zouden toch de beide kanten van de madaille moeten onderzoeken vind ik.
Rieneke1
13 jaar geleden
niets *moet* natuurlijk.
wetenschappers beginnen vaak met een uitgangspunt, en proberen daar naar toe te werken.
wat zou volgens jou dan een goede hypothese zijn?
ik zou niks kunnen verzinnen eerlijk gezegd.
genen misschien, maar dat staat nog maar in de kinderschoenen.

Andere antwoorden (1)

Dat geloof ik niet, maar mijn moeder rookt al ik weet niet hoe lang en is bijna 92. Ook haar zuster van 89 rookt. Maar mijn rokende vader is overleden aan (long)kanker toen hij 65 was. Zo zie je maar.
Wat overigens niet wegneemt dat roken gewoon slecht is. Ik propageer het zeker niet!!