Is het mogelijk om in te ademen en lucht uit te blazen op t zelfde moment? Hoe kun je dit oefenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Amadea
12 jaar geleden
Doedelzak gaan spelen!

Antwoorden (5)

Zangles nemen of leren een blaasinstrument te bespelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doedelzak haha ja dat klopt ;) Speel ik al, maar er is geloof ik een speciale techniek voor maar weet niet welke..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
druk hetzelfde houden. Dus wanneer je niet blaast moet je in de zak drukken om de druk hetzelfde te houden. Als je in de zak blaast moet je weer de zak ruimte geven voor uit te zetten. Zo ver ik weet is dus de goede druk houden sleutel.
Stevig inademen door je neus en daarbij niet je borstkas maar je buik uitzetten. En heel langzaam door je mond uitademen.
Amadea
12 jaar geleden
Lijkt mij niet mogelijk, lucht die in/uit gaat verplaatst zich omdat de longen groter/kleiner worden.
Misschien dat het wel door door je neus in te ademen en tegelijk met je mond doen alsof je uits uitspuugd, dan heb je hetzelfde effect
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet tegelijk inademen en uitademen. Je hebt namelijk maar een luchtpijp. En je longen kun je niet vullen en laag laten lopen met adem tegelijk. Je longen onafhankelijk van elkaar gebruiken kan ook niet.

Door zangles te nemen leer je beter zingen. Je leert hoe je met je adem om moet gaat, en hoe je er op kan steunen. ik zit zelf op zangles als 4 jaar, en leer heel veel over adem, maar niet hoe je in en uit kan ademen tegelijk. In een orkest moeten blazers ook ademen en dan spelen ze niet, zangeressen doen dat ook. Er zijn alleen heel veel manieren om adem te halen te camoufleren, maar het gebeurd wel!

Maar je hoort niet tegelijk te kunnen inademen en uitademen.

Groeten, Jorika Schoonenberg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet mogelijk. Het effect wat je zoekt is eigenlijk wat een doedelzak doet. Je kan dit effect wel nadoen door de lucht in je mond eruit te duwen op het moment dat je ademt maar in- en uitademen is theoretisch onmogelijk.