is er een kans dat bij een vrouw van 48 een gebroken heup weer hersteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mijn opa is nu 83 en zijn heup is al weer hersteld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig maar dat is wel knap meestal geloof ik rond die leeftijd is de kans op genezing klein.

Het beste antwoord

Ja hoor, met een operatie kan ze snel herstellen.
Lees er hieronder alles over op de website van een bekende orthopedist in België.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord en een goeie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt amie :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord en de link was ook erg goed

Andere antwoorden (6)

Ja hoor
mijn oma brak haar heup op haar 68 ste en is daar weer volledig van hersteld.
Zal er wel aan liggen hoe de heup gebroken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord
Ja dat is allemaal te repareren.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ gelukkig maar dat het allemaal te repareren is met die schroeven enzo
Dat ligt aan allerlei lichamelijke factoren, over het algemeen zal het gewoon herstellen, alleen naarmate de jaren vorderen zal het wat minder snel gaan. Eigenlijk is hier geen kans op te geven. Het ligt aan haar eigen gezondheid hoe snel dat zal gebeuren.

Toegevoegd na 31 seconden:
kans = antwoord ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord gelukkig is mijn moeder 48
48 jaar, dat is nog jong! Alle vertrouwen in een goede afloop en op volledig herstel!

Dit probleem van slechte heupgenezing, speelt zich vooral af bij ouderen, 80 plussers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik hoop dat ze herstelt maar dat het meestal alleen bij 80 plussers is wist ik niet
Die kans is er zeker,je doet net alsof 48 hoogbejaard is en trouwens zelfs op hoogbejaarde leeftijd kan een gebroken heup herstellen hoor.Ik ben zelf 44 en heb osteoporose en mede daardoor,maar ook omdat ik nog over een suikerkorrel struikel,al twee keer een heup gebroken.Beide keren liep ik binnen 2 weken alweer,dus zelfs met botten die nog het meest weghebben van een Bros reep,is de kans op genezing aanwezig,laat staan bij gezonde botten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het gaat om mijn moeder, ik stelde deze vraag omdat 1 arts een keer zij dat het niet meer aan elkaar vast zou groeien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord gelukkig is 48 niet bejaard dus het zal wel goed komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet er overigens wel bijzeggen dat er een titanium schroef in is gezet,in beide heupen,dit omdat het beide keren om een gecompliceerde breuk ging wat dan weer het gevolg is van de osteoporose,maar zelfs ondanks dat liep ik beide keren binnen twee weken en alles is keurig aan elkaar gegroeid.Je moet me niet naar de marathon van New york sturen,maar over het algemeen loop ik als een kievit.
Het bot van de heupkop ontvangt zuurstof en voeding door kleine bloedvaatjes die door de heup van lager teruglopen naar de heupkop. Als de breuk tussen de plek zit waar deze vaatjes het bot binnenkomen en de heupkop zelf, dan is er een grote kans dat de heupkop zal afsterven, en dus vervangen moet worden door een kunstheup. Gewoonlijk treedt dit soort breuken op bij ouderen (70 jr en ouder) maar het is niet uitgesloten dat het bij jongere mensen kan voorkomen. Bij jongere mensen is het bot nog steviger, het geweld dat de breuk veroorzaakt zwaarder en de plaats van de breuk anders, waardoor bij jongere mensen gewoonlijk de heup gered kan worden. Meestal wordt de heup weer vastgezet met pennen en schroeven of een soortgelijke operatie. Volledig hetstel (behalve dan het operatie-litteken) is dan zeer goed mogelijk. De chirurg of orthopeed kan aan de foto's zien welk soort breuk het is en de juiste behandeling instellen.