Ik ben 12, heel klein en heb geen kenmerken van de puberteit. Wel heb ik kleien haartjes bij mijn vagina. Ben ik in de puberteit?Ik heb geen borsten.

Wel hele kleine haartjes bij de vagina. Maar geen kenmerken van groeispurt en borsten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Over die kleinheid, 1.40( even voor de informatie niet dat jullie denken dat ik 1.20 ben

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (6)

Misschien ben je gewoon wat later. Er zijn genoeg meisjes (en jongens) die pas rond hun 14e en soms nog later in de puberteit komen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Het lijkt er overigens op dat er al een beginnetje is gemaakt met die puberteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter naar de huisarts gaan.Het kan zijn dat je bloedarmoede hebt ik heb een vriendin die ik 12 is en 1.40 ze heeft bloedarmoede dat verklaart haar lengte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt eraan, die puberteit. Maak je geen zorgen. Dan krijg je nog een groeispurtje en je lichaam gaat veranderen. Bij de een wat eerder dan bij de ander. Soms zou je willen dat het wat sneller ging, maar dat regelt je lichaam zelf wel. Over een jaartje zie je er vast al wat anders uit!

Vraag trouwens eens aan je moeder als dat kan, wanneer zij in de puberteit kwam. Dat kan nog wel eens meespelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je nog meer wilt weten.....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puberteit
Maak je geen zorgen, er staan je nog genoeg jaren van je leven te wachten dat je er wel volwassen en groot zult uitzien. Je staat nog maar net aan het begin van de pubertijd en geleidelijk aan komt het vanzelf allemaal goed. Even geduld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was nog kleiner toen ik twaalf was, en ging pas groeien toen ik 14/15 was, en heb nu gewoon normale lengte (1.67, niet absurd groot maar ook niet heel klein).
Gewoon nog even afwachten, puberteit en groeispurt komen meestal vanzelf. Er zijn zat meiden nog niet in de puberteit op hun 12de, maar als je de pech hebt net in een klas vol 12-jarige pubers te zitten lijkt dat soms anders, dan lijkt het of jij vreselijk laat bent. Maar dat is niet zo hoor! Komt vanzelf, gewoon wat geduld :-)

En zoals hier boven al gezegd: Vraag eens aan je moeder als je die mogelijkheid hebt hoe oud zij was toen ze begon te puberen, want het is wel deels erfelijk bepaald. Maar al was zij al vroeg aan het puberen, dan zou het wel alsnog wat later kunnen zijn bij jou (je bent tenslotte ook voor de helft van het DNA van je papa :P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mssn ben je een late puber, net als ik, was op mij 17 jaar pas ongesteld geworden en borstjes heb ik nooit niet gekregen ben 29 en nog geen aa-cup, maar treur niet want dan blijf je er lang jong uit zien, vroeger vond ik dat verschrikkelijk al mijn vriendinnen al helemaal gevormd als vrouw en ik bleef dat kleine meisje, maar nu zie ik die zelfde meiden, helemaal uitgedijd en ik ben nog steeds mooi slank, ze schatten mij altijd tussen de 20 en 24 jaar, nu vind ik dat niet meer erg hahahaha, mijn moeder zei altijd alle mooie meisjes hebben kleine borstjes,