hoe kan ik mijn slaapprobleem voorkomen?

het is al de 3e keer dat ik niet kan slapen en dan misschien een half uurtje kan slapen. En dan word ik weer half 12 (altijd) wakker.en kan dan niet slapen tot 1 uur. hoe kan ik dit voorkomen of wat kan ik doen zodat ik goed kan slapen?

Toegevoegd na 30 minuten:
't klink raar maar ik heb steeds liedjes in mijn hoofd en ik houd niet op met het te zingen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je zou eens "Melatonine" kunnen proberen. Ik gebruik het zelf ook, echt een aanrader. Vooral voor mensen die onregelmatig leven, of bijvoorbeeld ook in ploegen, of nachtdiensten werken!

Perfect voor als je niet in kunt slapen, en ook perfect, voor als je niet door kunt slapen. Zelf heb ik ook last van nachtelijke onderbrekingen, maar sinds ik dit gebruik niet meer, en ik hoef het nu ook niet altijd meer te nemen. Je wordt uitgerust wakker, en het voelt alsof je echt goed geslapen hebt.

Je kunt het praktisch overal krijgen, en het kost niet al teveel.

http://www.import-vitamins.nl/voedingsupplementen/melatonine.php

http://www.dokteronline.com/melatonine/

http://www.bional.nl/producten/stress-situaties-en-spanningen/nachtrust-melatonine/

Weltrusten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik ook dit probleem, ik (haze)slaap ca 3 uur per nacht, echter als je je zelf fink uitput (sporten e.d.) dan kun je de slaap verlengen. Bij mij werkt dat in ieder geval.

Toegevoegd na 5 minuten:
En dat lijkt mij beter als de chemische pilletjes hierboven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die "chemische pilletjes" zijn helemaal niet chemisch. Melatonine is een lichaamseigenstof, die je zelf ook aanmaakt. Het wordt zeer aanbevolen door apothekers, drogisten en reformwinkels. Niks mis mee hoor, het zijn geen slaappillen ofzo.
Beproefde slaapmiddelen zijn thee van duizendblad, het sap van 1 of 2 uien en kamillethee, waaraan een paar druppels valeriaan zijn toegevoegd.
En natuurlijk de kop hete melk voor het slapen gaan. Anijs, honing of dillezaad aan de melk toevoegen. Langzaam met kleine slokjes drinken. En je slaapt als een roos!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JE moet je vooral niet druk maken. Dat deed ik ook en ik kon maar niet slapen. Ga ook pas naar bed als je moe bent(tenzij je een kind bent of slaap echt nodig hebt). Er kan altijd een periode zijn waarin je niet goed kan slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer maar eens mediteren. Je gedachten moeten gedempt worden. Zo ook je zorgen en piekeren. Je hoofd zit gewoon te vol om te kunnen slapen. Die moet eerst leeg en verwerkt worden.
Gegarandeerd na oefening slaap je binnen enkele minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zult nooit slaapproblemen krijgen. Wordt er gedreven in!