Wat doen bij kwijlen in je slaap ?

Kan je dat afleren ? mijn vriend kwijlt ontzettend veel in zijn slaap. soms zo erg dat heel t kussen nat is. Best vervelend om elke week het kussen te wassen. Wat kan je daar het beste tegen doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (7)

Badstof sloop om je kussen of een badhanddoek er op leggen. Dat kan elke dag in de was.

Je kunt er niets aan doen. Het gebeurt in je slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Je kwijlt vooral als je uit je mond stinkt, dus door te voorkomen dat je dat doet helpt ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin paulus!
Kwijlen is niet gerelateerd aan het feit of iemand uit zijn mond stinkt.
paulus811
13 jaar geleden
Dat is het dus wel bubbel.
Dat betekent dat ie heel diep slaapt, en dat is goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet het antwoord wat hij wil.
ik kan dan ook als antwoord over zeepaardjes gaan brabbelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de vraag was: "wat te doen bij kwijlen in je slaap"...en het antwoord is: "dat betekent dat je diep slaapt en dat is goed"?!?!?! Vaag.... Brube, je kunt dit soort dingen beter bij "reactie" zetten. Scheelt je minpuntjes ;-)
paulus811
13 jaar geleden
en bovendien is het niet waar.
Belangrijk is om tanden te poetsen voor het slapen gaan, er is namelijk een verband tussen kwijlen en uit je mond stinken.

ALs het kwijlen blijft, kun je een handdoek op het kussen leggen. Dat kun je veel makkelijker wassen dan het kussen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt, maar volgens mij hoort er wat extra uitleg bij je antwoord.
Tandvleesontsteking kan er voor zorgen dat je uit je mond gaat ruiken, en is eveneens een veroorzaker van kwijlen.
paulus811
13 jaar geleden
Klopt covered. Maar knoflook eten en je tanden niet poetsen voor het slapen gaan kan er ook voor zorgen dat je een kwijlerd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah dat wist ik niet, alleen dat dat niet zo fris is;)
Kwijlen in de slaap is hoogst waarschijnlijk geen slaapstoornis. Gaat U eens naar een KNO arts, specialist in speekselklieren.

M.i. is er onderzoek gewenst. Ik kan mij ook medicamenteuze therapie voorstellen als geen behandelbare echte oorzaak wordt gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een waterdichte sloop kopen, daaromheen een dikke sloop zoals badstof of dikke jersey, en daaromheen een gewone sloop.
Dan moeten nog wel de hoezen gewassen worden, maar niet meer het hele kussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er eigenlijk niks tegen doen alleen een handoek op je kussen leggen
Sucses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handdoek op het kussen en verder niet teveel drinken voor het slapen gaan, dan heeft hij er misschien minder last van.