Heeft er iemand ervaring met Reiki?

Ik heb een Reikibehandeling aangeboden gekregen, ik ben heel benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn. Wat doet het met je, wat niet etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Reiki is het Japanse woord voor levensenergie. Het geven of het ontvangen van een Reiki behandeling is het "aanboren" en het laten doorstromen van je levensenergie.
De stelling is dat in ieder lichaam, maar ook overal om ons energie stroomt.
Als deze energie in je lichaam blokkeert doordat we ziek worden of bijv. ongelukkig zijn stroomt "hij" niet meer.
Als je jong bent is die energie meestal nog volop aanwezig maar zodra we groter worden overkomen ons zoveel dingen, die verdriet, pijn en frustratie opleveren,dat we blokkades opbouwen.
Daardoor worden we kwetsbaarder, sneller moe, sneller ziek enz.
Reiki is eigenlijk een hele "logische" behandeling. De handen van degene die je behandelt strijken over je lichaam en brengen zo de energie weer op gang, waardoor allerlei dingen beter kunnen gaan. Je zou zelf kunnen herstellen van moeheid en ziekte enz.
Maar eigenlijk doe je dat zelf ook al automatisch, als je wrijft over een zere plek, of je hand even op je hoofd legt als je ergens over piekert.
Je gaat dan in de energie van je lichaam en probeert op geheel natuurlijke wijze iets op te heffen of beter te maken.
Reiki-behandelingen zijn er in een aantal gradaties, daarover kun je alles vinden op het internet.
Als je het ondergaat, geniet dan en geef je over, het is een hele prettige aangename manier om goed in balans te komen.
Het kan indien goed toegepast echt dingen oplossen en helen.
Veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het doet hetzelfde met je als aaien. Want Reiki = aaien en aaien is prettig. Meer niet. En zoals met zoveel alternatieve behandelingen moet je er in 'geloven', anders doet het niets met je ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reiki is genezing met handoplegging. Reiki op zich vindt ik commersiele onzin. Maar theoretisch prima. Met dit principe wordt gewerkt met het energetisch lichaam en het zelfhelende vermogen van het lichaam.

Door onze gewoonten en manier van leven is de energiestroming van het lichaam uit balans geraakt. Hierdoor ontstaan uiteindelijk ziekten als teken dat het mis is en niet zo door kan gaan. Door de energie weer in balans te brengen wordt daarmee ook de ziekte bestreden.

Accupuntuur is ook zo een methode. Deze methode bestaat al duizenden jaren in China. En nog steeds. Ook QiGong, TaiChi, Tradditional Chinese Medicine, enz, wordt nog steeds door miljoenen chinesen beoefend of toegepast. Ook meer en meer in andere delen van de wereld.
Alleen maar omdat het ook werkt.