hoe komt het dat als je sport eerst verdikt ?

mijn vriendin en ik gaan 3 keer in de week 20 min. gaan lopen om wat af te slanken. Maar i.p daarvan komen we bij. hoe komt dit en hoe kunnen we dit veranderen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Dat komt omdat spieren zwaarder zijn dan vet. Je zult zeker afvallen maar dat duurt even. Gewoon doorzetten en je zult snel genoeg merken dat er verschil in zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt. Als je wilt weten of je op de goede weg zit qua trainen, hou dan vooral je spijkerbroek en riem in de gaten in plaats van de weegschaal, dat zegt soms meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ook wel. Ik had eens keer vriendin mee genomen naar fitness. En ze wilde afvallen. De fitness instructeur vroeg aan haar: Hoe vaak eet je en hoe? Zij beantwoord dat ze dieet bezig was. Hij hoorde en zei: je eet te weinig. Je koolhydraten is nodig om energie verbranden. Zo gewoon eens af en toe tussendoortje nemen. Toen zij ging normaal eten. Zij viel wel af door normaal eten en fitnessen. En ze ging vaker op de fiets naar de werk. Het werkt wel zegt ze.
Je spieren zijn zwaar als je lang door sport val je zeker af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de eerste plaats: Drie keer in de week 20 minuten lopen is geen sporten, dat is bewegen.'verdikken' zal in jouw geval dus ergens anders vandaan komen.

Maar als antwoord op jouw vraag: Wanneer je wel echt gaat sporten, zullen de spieren tot ontwikkeling komen. De eerste periode zal je dat merken in je gewicht, de spieren worden wat zwaarder. Pas in tweede instantie ga je afvallen, omdat het toenemen van de spiermassa minder groot is dan het afnemen van de vetmassa in je lijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je antw klopt! Ik cardio-fitness me een slag in de rondte en mijn upper-legs (klinkt beter) worden ook groter. Dus na t zuur komt t zoet. Ik geloof je. Voor nu. ;-)
Maar ik wil snel dunner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt goed! Volhouden!
Aanvankelijk verlies je hierdoor lichaamsgewicht door de intensievere vetverbranding.

Daarna neemt echter de spiermassa toe en daarmee staat de gewichtsafname voor je gevoel tijdelijk even 'stil'

Na een tijdje zakt het lichaamsgewicht echter toch weer..zij het wat minder spectaculair dan in het begin.

Dus: Gewoon doorgaan met bewegen/sporten is het devies..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om echt resultaat te zien bij een cardio training, zal je langer en intensiever moeten trainen.

Als je intensief gaat sporten en de energiebehoefte van je lichaam direct toeneemt, worden de glycogeen (glucose)voorraden veruit de belangrijkste energiebron. De voorraad glycogeen is echter beperkt. Bij langdurigere inspanning van een lage intensiteit zijn vetten juist weer de belangrijkste energiebron”.

Ons lichaam kan niet langer dan 60 minuten intensieve inspanning hetzelfde niveau handhaven. Dan is simpelweg de voorraad glycogeenop en moet ditaangevuld worden met suikers (bijv. door sportdrank). Het voorkomt een daling in de bloedsuikerspiegel en de energieverbranding wordt geoptimaliseerd.

Het is dus belangrijk dat je op de juiste manier sport. Uiteindelijk dragen alle vormen van sport bij aan het verbranden van vet maar als je jezelf echt wil concentreren op het verbranden van vet moet je zorgen dat de intensiteit van de inspanningen niet te hoog ligt, maar dus ook zeker niet te laag.

http://www.altijdgelijk.nl/index.php/2008/10/19/hoe-verbrand-ik-vet/

Daarnaast is voeding zeer belangrijk. Eet 6 kleinere maaltijden per dag om je metabolisme op een mooi gangetje te houden, weinig verzadigde vetten en voldoende drinken.

Hier vind je alle info over het belang van 6x per dag eten, en waarom je er zo goed mee af kunt vallen.

http://www.afvallen-weblog.nl/het-geheim-van-5-of-6-maaltijden-per-dag-als-goed-dieet-recept/

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt ++