Body Mass Index: waarom evenredig met het kwadraat van je lengte?

De mens is een drie dimensionaal wezen. Ik zou verwachten dat in de formule voor de BMI de derde macht van je lengte voorkomt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

BMI bereken je gewoon door l^2/G (gewicht) het is gewoon een formule om een getal voor te brengen dat constant is. Met kwadrateren is dat het geval.

Als je de l/G doet komen er voor iedereen zeer uiteenlopend getallen uit.
Met kwadrateren voorkom je dit.

Toegevoegd na 44 minuten:
Het staat dus niet verband met de dimensie's van je lichaam, maar om een constant getal voort te brengen. Je kunt ook ^3 en ^4 gebruiken. Maar dan worden de getallen gewoon groter en niet méér constant. ^2 is iets wat veel gebruikt wordt in formules. Zo kun je makkelijk formules omwerken. Met wortels namelijk. Anders moet je derdemachtswortels gebruiken wat resulteerd in veel decimalen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voldoende geïnformeerd?
Als een balk hout (ook 3D) 2x zo lang is, wordt ie 2x zo zwaar. Daar komt helemaal geen macht in voor. Het gebruik van de 2e macht is er dus al voor om te compenseren voor het groeien in meer richtingen en dus meer dan linear zwaarder zijn met toenemende lengte. Tot een derde macht verheffen zou inhouden dat iemand die 30 cm langer is, ook 30 cm breder is, maar vaak zie je dat korte mensen er eerder gedrongen uitzien en lange mensen eerder slungelig of slank lijken. De formule is dus gewoon een manier om de gemiddelde werkelijkheid te benaderen, geen wetmatigheid.