Hoe lang kun je op de kop hangen? (zie uitleg)

Je bloed gaat immers helemaal naar je hoofd, is dat niet slecht voor je als je dan lang op de kop hangt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.1K

Het beste antwoord

Je stikt uiteindelijk. Je kan heus wel een tijdje op z'n kop hangen, maar het is niet goed voor je gezondheid om dit lang te doen.

Hoe lang het duurt tot je er dood aan gaat weet ik niet. Er bestaat echter wel een antwoord op je vraag hoe lang het duurt tot je dood gaat door ondersteboven hangen, dat antwoord is op een ontzettend wrede manier achterhaald:

Eenheid 731 was een geheime divisie van het Japanse Keizerlijke Leger die vanaf 1932 tot aan het einde van de Tweede Wereldoorlog actief was in door Japan bezet Mantsjoerije.
Deze eenheid deed de vreselijkste experimenten op mensen, o.a. ze op z'n kop hangen en dan gewoon kijken en de tijd opnemen tot ze dood gingen.
Naar mijn weten zijn de resultaten van deze experimenten wel bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is wel degelijk slecht voor je. Door de druk op je hoofd kan je bijvoorbeeld blind worden. Hoe lang je dan moet hangen, geen idee. Ik zou het niet uitproberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bloed gaat niet 'helemaal naar je hoofd', als je gewoon loopt en staat, sterft toch ook niet alles boven je voeten af?
Daar heb je juist je hart- en vaatstelsel voor, je hart om bloed rond te pompen en kleppen in je vaten om terugstromen te bemoeilijken.
Ik vermoed wel dat je na een tijdje flinke hoofdpijn krijgt en dat de taak voor je hart steeds zwaarder wordt, dus ik zou niet uren blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo slecht schijnt het niet te zijn.
Sommige mensen die yoga beoefenen staan regelmatig langer op hun hoofd (op de kop)
Gelezen:
Wie zoekt naar het antwoord op een vraag, kan proberen om op het hoofd staan. Het lijkt absurd, maar nieuw onderzoek wijst uit dat bloed dat door de hersenen stroomt, andere zenuwen positief kunnen beïnvloeden.

In de Chinese geneeskunde en bij Yoga goeroes werd al langer geloofd dat op het hoofd staan onze memorie, concentratie en alertheid een positieve energie geven. Dit omdat bloedtransport zuurstof en brandstof geven aan de hersencellen. De wetenschappers aan een Amerikaanse universiteit onderschrijven deze theorie en beweren dat een goede doorbloeding het algemene zenuwgestel beïnvloedt en informatie helpt door te geven aan de hersenen.

Maar dit beantwoordt nog niet je vraag hoe lang je op de kop kunt hangen. Ik zou er mee stoppen als je hoofdpijn krijgt. Het is lang niet iedereen gegeven om uren op je je hoofd te staan!
Bronnen: raar maar waar""