Help, ik ga bijna op vakantie en voel een flinke verkoudheid opkomen, mijn keel zit al helemaal dicht..

Mijn dokter wil alleen de standaard paracetamol en keeltabletjes voorschrijven maar ik ben daar niet zo'n voorstander van.. Wie weet een snelwerkend, natuurlijk , middel om dit snel de kop in te drukken??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag is al gesteld. Zie:http://www.goeievraag.nl/vraag/snelst-verkoudheid.16539

Het beste antwoord

Een kop warme thee sterremunt,met flink wat honing erin.
teven een stukje rauwe ui goed kouwen en opeten.of de rouwe ui in een glas water doen paar uur laten staan,en iedere keer een paar kleine slokjes nemen,het is goed tegen keelpijn,en heeft een werking die bacterieen dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenk joe!

Andere antwoorden (10)

Verkoudheid is met medicijnen niet sneller te genezen. Er moet gewoon uitgeziekt worden. Kleed je vooral niet te dunnetjes en eet veel fruit of andere zaken met veel vitamine c.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippensoep en kruidenlikeur !

Toegevoegd na 3 minuten:
Tenminste, dat werkt bij mij.
De zout in de kippenbouillon helpt slijm oplossen en de kruidenlikeur is zacht voor de keel (en helpt lekker inslapen).

Zout gorgelen is trouwens ook erg goed (niet echt lekker, maar helpt dus wel slijm oplossen).

Toegevoegd na 16 minuten:
Tussen haakjes, ik weet niet of het een vliegvakantie gaat worden, is dat het geval, haal dan bij de drogist van die vliegtuigoordoppen en stop die in ieder geval bij stijgen en landen in je oren, anders garandeer ik je een behoorlijke dosis oorpijn. Die dopjes halen niet alle druk weg, maar wel een groot deel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik geen problemen mee!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ga niet vliegen maar toch bedankt!
Ik heb als zelfstandigondernemer nooit geen tijd om uit te zieken. En verkouden zijn is overdag ook niet de meest ideale oplossing. Maar heb met stom toeval al 3 jaar goede ervaringen met de 'Otrivin Menthol Neusspray' Dan duurt de verkoudheid wel iets (een kwart) langer. Maar overdag kan ik wel gewoon ademen en gewoon mijn ding doen. Dus wellicht heb je er wat aan voor op vakantie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verkoudheid gaat gewoon vanzelf over. Het beste wat je kan doen is dus dingen doen die je weerstand verhogen. Dus veel fruit en groente.(goed eten dus) Niet te veel stress veel slapen. Je kan ook wat dingen doen om je keel weer open te krijgen. Zoals dingen met veel munt er in (pepermunt, tic tac et cetera) en drop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honing met citroen! Echt een paardenmiddel waar je niet teveel van kunt nemen. Of kamillethee met beide, werkt erg verzachtend.

Doe bij beginnende keelpijn, 's avonds voor het slapen gaan een koude natte opgerolde theedoek om je hals, daarover een opgerolde plastic zak (broeieffect) en als laatste een wollen shawl.

Voor keelpijn is het heel goed om te gorgelen met zout water. Vul een glas met water en doe daar 2 schepjes zout bij. Roer dat en ga er dan mee gorgelen.

Als je keelpijn hebt op een klein stukje rauwe ui kauwen, dit doe je enkele keren per dag (vieze smaak op de koop toenemen).

Snijd een citroen in 4 delen en eet de stukken leeg.

Gorgelen met koude thee getrokken van saliebladeren.

Als je keelpijn hebt, vooral met veel slijm zorg dat je op 1 liter een eetlepel zout er in doet en gorgelen, vermijd romige dingen, deze zorgen voor nog meer vaste slijm, dus ook GEEN melk

Sterkte en niet ziek worden hoor! Fijne vakantie gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je rookt: (tijdelijk) stoppen, neem je rust en verder zul je moeten afwachten.

Heel vaak ebt zo`n verkoudheid in eens na 2 dagen weg, soms ook niet maar dan heb je gewoon pech. bij mij duurt het ergste deel van de verkoudheid dan een dag of 10.

Om dan toch nog wat van je vakantie te maken kun je panadol plus gebruiken (max 6 per dag, 2 per 8 uur) en de beste neusspray is otrivin. ik geloof niet dat vitamine c zo snel door de mens word opgenomen, maar dat je het op moet bouwen. massa`s fruit eten heeft bij mij nooit geholpen voor dezelfde dag hoor!

(ps otrivin niet te lang gebruiken anders kun je er verslaafd aan raken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is dat middeltje van de tv ehhh occilocoxxinum ofzo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de moeite!
:-)
Voor zover ik weet, is zink het enige middel waarvan is aangetoond dat het (mits ingenomen binnen 24 uur na de eerste klachten) kan helpen om de duur van een verkoudheid te verkorten.

Andere middeltjes kunnen helpen de klachten te verlichten, en natuurlijk duurt een verkoudheid in het algemeen langer als je niet goed voor jezelf zorgt (rust, voldoende vloeistoffen, goed eten etc.), maar de verkoudheid zal er niet éérder van overgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb net hetzelfde gehad, volgens mijn huisarts moest ik veel op (suikervrije)snoepjes zuigen of kauwgum eten omdat je zo veel speeksel aanmaakt en het kennelijk daardoor eerder overgaat. In principe was zuigen op een kieselsteen al goed zij hij. Daarnaast heb ik extra vit c genomen en was er inderdaad zo af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral goed slapen, en veel fruit en groente eten!