mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft een voedselallergie.nu krijgt hij binnenkort bijvoeding. zit er lactose in fruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee in fruit zit geen lactose.
Op deze site kun je kijken wat je zoontje mag en wat niet.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je! ik zie op de site dat er in sommige kant en klaarproducten (dus ook potjes groente en fruit) ook lactose dmv melkpoeder kan zitten. ga dus maar beginnen met vers fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je op de site van het bekende merk Olvarit een bestand downloaden waarin precies staat welk potje welke allergenen bevat! Is erg handig want dan kun je thuis al voorbereidend werk doen en kun je in de winkel meteen pakken wat je nodig hebt.

Andere antwoorden (3)

lactose zit alleen in melkproducten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een dochter met voedselallergie, en ik heb veel gehad aan een paar gesprekken met een dietiste. Vraag dit even na bij de HA of bij het CB.
Omdat er telkens weer wat meer en andere bijvoeding gegeven mag worden is het wel prettig als iemand je daarbij kan helpen.
Voor mij was het zeker handig omdat mijn dochter voor zoveel dingen allergisch is, dat bij het introduceren van nieuwe voedingsmiddelen je een soort stappenplan krijgt, zodat je ook in de gaten kunt houden welk voedingsmiddel een reactie geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Maar bij een kind met een voedselallergie is het belangrijk om erop te letten wat je wanneer introduceert, vooral bij producten die bekend zijn als sterk allergenen zoals pinda’s. ook zijn er fruit soorten die soortgelijke klachten kunnen geven als bij een voedselallergie zoals citrusfruit, aardbei en kiwi. Een diëtist kan antwoord geven op je vragen en je op een juiste manier begeleiding bij bijvoeding.