Oma weet raad:

- direct bij de eerste "kriebel" een dun laagje tandpasta
erop smeren
- tea-tree olie
- smeer er bloemsuiker op
- de lip vet houden met vaseline
- honing smeren
- aantippen met een beetje ochtendurine (?!?)
- dun insmeren met bethadinezalf
- zinkzalf

Kijk eens of er iets bij zit waar je wel goed op reageert. Succes.

Toegevoegd na 14 seconden:
De link: http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Koortslip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de tips.
Die van de ochtendurine bewaar ik voor het laatst;-)

Andere antwoorden (6)

Ik maak altij het puntje van een theedoek nat met heel heet water, en dat duw ik er tegenaan! Dood bacterien, weg koortlip, in 2 dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blistex.
Dat gebruikte ik altijd. Vroeger had ik heel vaak last van koortslippen. Ik was toen een zenuwepees en bij het minst geringste had ik al weer een koortslip. Irritant en pijnlijk. Blistex was voor mij het wondermindel. Het pijnlijke gevoel wordt al snel minder en met 3 dagen was ik er weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er zelf nooit last van. Mensen uit mijn omgeving wel, soms. Daar helpt Zovirax en Blistex goed. Ook het afdekken van het plekje met tandpasta zo uit de tube helpt. Ik heb het zelf gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodra je hem voeld aankomen met alcohol aan tipen
verktijgbaar bij de apotheek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik HAD er ook altijd last van.
Dan deed ik er altijd nuchtere ochtend spuug op, zo gauw het begon te kriebelen.
En, echt waar, na 2 dagen was alles weer weg, hij zette dan niet door.
Nu gebruik ik elke avond voor dat ik naar bed ga lippenbalsem met calendula van Alverde. Deze haal ik in Duitsland bij een drogist! En vanaf dat ik dit gebruik, heb ik geen koortslip meer.
Maar je kunt ook bij een natuurwinkel een potje calendula balsem halen, die heeft het zelfde effect.
Deze balsem is trouwens super voor wondjes en voor babies billen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste die bij mij altijd werkt maar ook de smerigste tip is, zo gauw je even een blaartje opvoelt komen oorsmeer erop smeren !!