Nee, dat heeft daar geen invloed op. Oorsmeer wordt aangemaakt door het lichaam zelf, en daar heeft harde muziek geen invloed op. Het heeft uiteindelijk wél effect op je gehoororganen dat je eerder doof kunt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, zoals andere antwoordgever al zei, het heeft wel invloed op de kwaliteit van het gehoor zelf.
Maar oorsmeer heeft als functie om de huid in de gehoorgang te beschermen tegen vocht en beschadiging. Stof, bacteriën en virussen van buiten het oor worden in het oorsmeer opgenomen. Ook houdt oorsmeer het trommelvlies soepel.