Is er een manier om irritante geluiden te negeren?

Ik erger me erg als mensen hun neus ophalen, kan ik ervoor zorgen dat ik er niet meer op let?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (5)

fokus je gewoon op iets . consentreeren op iets anders helpt als afleiding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf ook en dan vooral met plastic verpakkingen of tassen. Wat ik altijd doe is zelf ook geluid maken. Hoesten of kuchen bijv. Dit leidt je van het verelende geluid af omdat zelf ineens bezig bent met iets en door het geluid wat je zelf maakt hoor je het andere ook minder. Voor mij werkt het :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik zal het uitproberen!
Kijk eens of je je altijd zo ergert aan iemand die zijn neus ophaalt. Vaak is het erger als je zelf niet lekker in je hum bent. Je eigen stemming heeft veel invloed op hoe je gedrag van anderen opvat. Dat je je irriteert is niet gek, maar echt gefocust raken heeft vaak meer met je eigen humeur te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oren dicht doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist omdat je het vervelend vindt, zul je steeds die geluiden horen.
Jezelf steeds weer vertellen dat dit soort geluiden nou eenmaal bij de geluiden om ons heen horen en dat jij er niks aan kan doen om dat te veranderen, behalve er niet zo op letten. Dus het wel horen, vaag, maar er niet zo bij stilstaan. Dan irriteert het ook steeds minder.