Hoe komt het dat we hersenen hebben?

Oke. Dit klinkt onnozel maar deze vraag is serieus. Ik zelf geloof dat er van mini beestjes ze steeds groter werden en van de apen wij kwamen. Maar hadden die beestjes al in de begin hersenen en hoe zijn die gekomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

De eerste beestjes hadden geen hersenen, want ze bestonden maar uit 1 cel.
bacterien hebben bv. ook geen hersenen.

Waarom we hersenen weet men niet maar men weet wel (voor een deel) wat de hersenen doen, lees anders ff die wikipedia pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hersenen

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom we hersenen HEBBEN weet
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron: type foutje:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben nieuw op deze site, weet nog niet goed hoe alles werkt :p
met hersenen kun je met elkaar praten, bewegen, slapen. dit zijn vragen waar niemand het antwoord op weet. iets of iemand of niets heeft er voor gezorgd dat wij dat wij het hebben. eigelijk jijzelf, want jij groeit en leert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin hadden dieren idd maar 1 cel, dus geen brein. Maar naarmate er meer celdeling plaats ging vinden (bleek gunstiger voor de overleving) ontstond er langzaam een centraal regelsysteem; de hersenen. Hoe en wat precies is volgens mij niet geheel duidelijk, maar eea berust gedeeltelijk op toevalligheden die bleken gunstig te zijn voor de overleving (=evolutie).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij bedoelt is de http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutietheorie. Volgens de evolutietheorie waren we in het begin inderdaad losse strengen DNA, daarna eencelligen, en daarna meercellig. Het grote verschil tussen eencellige en meercellige is dat eencellige standaard processen uitvoeren. Meercellige moeten 'onderling' communiceren. Er moet geregeld worden welke cel wat doet. De cellen met het sterkste onderlinge verband overleefde dus en kregen de meeste nakomelingen. Dit onderlinge verband groeide steeds, tot het een zenuwstelsel met hersenen werd.

Het antwoord op je vraag is dus simpelweg omdat het leven complexer is geworden. De best aangepaste overwint (krijgt meeste nakomelingen, die ook weer allemaal dit aangepaste (hersenen) hebben). Met hersenen kan er gereageerd op je situatie, en inschattingen worden gemaakt.

Correct me if I'm wrong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hersenen zijn ALLES. Het bestuurt je hele lichaam en je bent er heeeeel afhankelijk van. Zie het als een controlecentrum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De evolutietheorie biedt geen logisch antwoord daarop. Omdat evolutie voor een groot deel steunt op het denkbeeld van overleving van de geschiktsten, laat ze nadenkende mensen met de vraag zitten waarom de menselijke hersenen hun enorme capaciteit hebben ontwikkeld.

Ter illustratie: waarom zou u een enorme vrachtwagen maken als u nooit meer zult vervoeren dan een schep zand?
De bijbel biedt echter een verfrissend eenvoudige maar logische verklaring.

Ten eerste vertelt dit boek ons dat onze oorspronkelijke ouders — Adam en Eva — naar Gods beeld werden gevormd, in staat om Gods schitterende eigenschappen aan de dag te leggen.

Ten tweede legt de bijbel uit dat we gemaakt zijn om eeuwig te leven — en dus eeuwig te blijven leren .

De menselijke hersenen zijn een weerspiegeling van dat goddelijke voornemen, zij het momenteel onvolmaakt omdat de zonde de menselijke familie is binnengekomen.

Maar Gods oorspronkelijke voornemen dat de aarde een paradijs zou zijn, gevuld met volmaakte, godvrezende mensen, zal werkelijkheid worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar ik geloof niet dat een super megacomputer uit het 'niet' kan ontstaan.Dat is tegen alle logica en wetenschap in.
Ik geloof niet in sprookjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk aimeeTJE, ;-)
De hersenen zijn niets anders dan zenuwweefsel. Bijna alle organismen uit het dierenrijk hebben zenuwweefsel, dit maakt beweging mogelijk. Lagere organismen zoals insecten hebben geen hersenen, maar zenuwknopen: een ganglion.
In de loop van de evolutie zijn hersenen ontstaan, deze vinden hun oorsprong bij de primitieve vissen. De hersenen zijn te verdelen in de telencephalon, diencephalon, mesencephalon, metencephalon, myelencephalon en de spinal cord. Bij de hoger ontwikkelde vertebraten is het voorste gedeelte van de hersenen sterk ontwikkeld: het telencephalon.