5 maanden
Ik dacht dat het precies 21 weken was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland mag je tot 22 weken van je zwangerschap een abortus doen. In de meeste abortusklinieken kun je tot 13 weken een abortus laten doen. Als je langer dan 13 weken zwanger bent, moet je naar een speciale kliniek.

Klik hier (www.stisan.nl) voor een lijst van alle klinieken in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is tot 24 weken , een foetus wordt voor de 24 weken namelijk niet erkend als leven ' wezen' en na de 24 weken weken wel. Mocht je bijv na 24 weken bevallen dan heb je ook recht op kraamzorg voor jezelf ( je kindje is dan nog in het ziekenhuis natuurlijk) en voor de 24 weken heb je daar geen recht op. Het is wat krom geregeld in Nederland maar goed .... Een kindje / foetus voel je namelijk al schoppen vanaf 18 weken ( lijkt net of het je darmen zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24 weken ?? Dit is ongelofelijk ik kan er niet bij dat mensen dit zomaar doen omdat het ff niet uitkomt (let wel niet alle gevallen) " he vorlt het al schoppen" dit is toch vreselijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen denk ik maar weinig mensen zijn die dit 'zomaar even doen', zeker niet na zo'n lange zwangerschapsduur. Realiseer je wel dat er soms ook medische redenen zijn om een zwangerschap af te breken.
Sommige ouders worden bij de 20-weken-echo geconfronteerd met ernstige afwijkingen en moeten daardoor hele moeilijke beslissingen nemen.