Ik heb een kunstklep. Is het gevaarlijk om een tattoo te nemen. ivm inkt die opgenomen wordt in bloedbaan?

toen ik in 1995 geholpen was zei men dat gevaarlijk was en dat de klep hierdoor beschadigd kan worden. is dat nu nog steeds zo? ik vind nergens antwoord. Cardioloog "raad het alleen af" maar geeft geen argumenten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Als ze destijds zeiden dat het gevaarlijk is en als je cardioloog het afraadt, lijkt me dat toch genoeg reden om het niet te doen. Kennelijk is het niet helemaal veilig. Een tattoo is misschien leuk, dat is een kwestie van smaak, maar een hartklep is van levensbelang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat het niet zozeer de inkt is, die gevaarlijk zou kunnen zijn, maar een evt. bacterie die in je bloedbaan komt, die de hartklep kan laten ontsteken.
Dit is gebeurd bij mijn moeder : een bacterie is op haar kunstklep gaan nestelen, en zij is hieraan overleden.
Ik zou maar een opplaktattoo nemen, als ik jou was.....